וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת אילן גרפל: "רשימת המשוחררים הועברה למצרים"

משרד החוץ המצרי מינה את שגריר מצרים בישראל, יאסר רידא, לעמוד בקשר מול ישראל בכל הנוגע לעסקת שחרור האסירים במסגרתה ישוחרר הישראלי-אמריקאי, העצור זה מספר חודשים באשמת ריגול

משרד החוץ המצרי מינה את שגריר מצרים בישראל, יאסר רידא, לעמוד בקשר מול ישראל בכל הנוגע לעסקת שחרור האסירים בתמורה לשחרור הישראלי-אמריקאי, אילן גרפל, העצור במצרים זה מספר חודשים באשמת ריגול. העיתון המצרי "אל-יום א-סאבע" דיווח הלילה (שבת) מפי מקורות המוגדרים מהימנים, כי רידא העביר לידי משרד החוץ המצרי את רשימת 81 האסירים שצפויים להשתחרר מבתי הכלא הישראליים במסגרת העסקה.

עסקת גרפל - כותרות אחרונות:
מצרים: ”גרפל יועבר מטאבה ובחשאיות, לא כמו שליט”
דיווח: דיפלומטים מישראל אמרו לגרפל שישוחרר בקרוב
”גרפל ישוחרר לאחר שליט בתמורה ל-81 מצרים”

במקביל, דווח כי משרד החוץ המצרי החל בתיאום עם המודיעין המצרי המנהל את המשא ומתן המדיני עם ישראל בנוגע לשחרור האסירים. לפי הדיווח, לפני מספר ימים נועדו נציגי המודיעין המצרי עם בכירים מישראל, שהגיעו לקהיר על מנת לסגור את הפרטים האחרונים בעסקת שליט.

ביום חמישי אמרו מקורות ביטחוניים בקהיר כי העסקה בין ישראל למצרים לשחרורו של גרפל, תצא לפועל בימים הקרובים, אך "תיערך בחשאיות מלאה, ולא באופן פומבי כמו עסקת שליט". המקורות, שצוטטו בעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, אמרו כי תהליך חילופי האסירים יתבצע במעבר טאבה.

גרפל, העצור זה ארבעה חודשים במצרים ומואשם בריגול עבור המוסד, יועבר מקהיר למסוף תחת אבטחה כבדה. באותו זמן, יועברו לטאבה 81 אסירים מצריים, מבתי הכלא בישראל. המקורות סירבו להגיד אם בעסקה כלול עודה תראבין, בדואי אזרח ישראל שחצה את הגבול לסיני בכדי לבקר את אחותו, ונאסר בגין ריגול בשנת 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully