וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס במסגד שהוצת: "אני מלא בושה וחרפה"

קובי דוד

3.10.2011 / 17:27

הרבנים הראשיים ונשיא המדינה סיירו במסגד שהוצת בכפר טובא-זנגרייה על פי החשד במסגרת פעולות "תג מחיר" וגינו בחריפות את המעשה. "זהו חילול מדינת ישראל", אמר הרב עמאר

אתר רשמי

(עריכה: אמיר קוטיגרו)

נשיא המדינה, שמעון פרס, והרבנים הראשיים יונה מצגר ושלמה עמאר, ביקרו אחר הצהרים (שני) במסגד שהוצת הלילה בכפר טובא-זנגרייה בגליל העליון וגינו בחריפות את המעשה. פרס נשא דברים ראשון ואמר כי מדינת ישראל לא תשלים עם חילול מקום מקודש על ידי פורעים. "אני מזועזע מעמקי נשמתי ומלא בושה וחרפה, אין ישראלי שלא יתבייש בהצתה הזו", אמר הנשיא והוסיף כי "בתור עם ישראל נדאג שכל אדם יוכל להתפלל ונכבד את דתו של האחר. מה שקרה מנוגד לחוק, לאמונה, למוסר וליהדות. אנחנו רוצים לחיות ביחד באחווה". פרס התייחס לאחריות המוטלת על רשויות האכיפה למנוע הישנות מקרים דומים והבהיר כי אלו יעשו "כל שניתן כדי ללכוד את האנשים הנוראיים שעשו זאת. אנשי כוחות הביטחון יהיו על המשמר".

עוד בנושא:

הדיווח הראשוני על הצתת המסגד
בעקבות ההצתה: המשטרה תהדק אבטחת אתרים מוסלמיים
המשטרה עצרה מספר בני אדם בחשד להצתת המסגד בגליל

נשיא המדינה שמעון פרס במסגד השרוף, ספטמבר 2011. לשכת העיתונות הממשלתית
"בתור עם ישראל נדאג שכל אדם יוכל להתפלל ונכבד את דתו של האחר". שמעון פרס/לשכת העיתונות הממשלתית

לאחר מכן דיבר הרב הראשי שלמה עמאר וקרא להפגנת סובלנות בין-דתית. "אני לא יכול לתאר לעצמי שיעשו מעשה כזה. אין דבר יותר נורא מהזעזוע הזה". עמאר קרא להחמיר עם המציתים והוסיף כי "אנחנו עדיין לא יודעים מי האיש שביצע את המעשה, אבל כשייתפס, חזקה על המשטרה לנהוג בו בחומרת הדין, זה מעשה נורא ואיום של חילול השם, הם לא פגעו בכפר אחד או במסגד אחד אלא בבדרך של כולנו". עמאר הגדיר את האירוע כ"מעשה טרור" וקרא "לשמוע איש את רעהו".

בתוך כך, במשטרה ובשירות הביטחון הכללי ממשיכים לחקור את נסיבות השחתת המסגד בכפר טובא-זנגרייה. בעקבות הצתת המסגד וריסוס הכתובות "תג מחיר" על קירות המבנה, הורה בצהריים ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב ניסים מור, על ביצוע מספר פעולות לשמירת הסדר במקומות המוגדרים "נפיצים" ובכללם מסגדים.

כמו כן הנחה מור את המחוזות השונים למפות את המקומות בעלי הזיקה לאיסלם, לבצע בהם סיורי מניעה ולהגביר את נוכחות השוטרים. עוד הורה ראש אגף המבצעים להכין כוחות עתודה לאירועים שעלולים להתרחש בימים הקרובים.

בשעות הבוקר הודיע מפקד מחוז הצפון במשטרה, ניצב רוני עטיה, כי נעצרו מספר חשודים במעורבות בהצתת המסגד. בתוך כך, הוצא צו איסור פרסום על פרטי החקירה. במסגד נמצאה גם הכתובת "תג פלמר נקמה", ובעקבות כך הועלתה במשטרה האפשרות שמדובר בפעולת נקמה לפיגוע בו נהרגו תושב קריית ארבע אשר פלמר ובנו הפעוט יהונתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully