וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרוצחת הסקסית" התחננה לביטול הרשעתה

אמנדה נוקס וחברה רפאל סולסיטו העידו היום בערעור על הרשעתם ברצח הסטודנטית מרדית' קרצ'ר באיטליה ב-2007. פרקליטיה טוענים: דגימת ה-DNA לא חד-משמעית, העדויות לא מספקות. ההכרעה: עוד היום

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

כמעט ארבע שנים לאחר שנעצרה לראשונה בחשד כי רצחה את שותפתה לחדר באוניברסיטה בפרוג'יה, איטליה, ושנתיים לאחר הרשעתה, מסרה היום (שני) הסטודנטית האמריקנית אמנדה נוקס את מילותיה האחרונות בערעור שלה בפני חבר המושבעים האיטלקי. נוקס, שזכתה בעקבות הפרשה לכינוי "הרוצחת הסקסית", והנאשם הנוסף במשפט, חברה בזמן הרצח רפאל סולסיטו, ניסו להפוך את החלטת בית המשפט, שהרשיע אותם ברצח הצעירה מרדית קרצ'ר ב-2007. ששת המושבעים ושני השופטים עזבו את אולם הדיונים, והם צפויים להכריז על החלטתם מאוחר יותר היום.

עוד על פרשת אמנדה נוקס
סטודנטית שהורשעה ברצח תבלה 26 שנים בכלא
איטליה: הרוצחת הסקסית מבקשת רחמים
באיטליה דורשים מאסר עולם לרוצחת הסקסית

אמנדה נוקס (מימין) ורפאל סולסיטו (משמאל), שהורשעו ברצח מרדית' קרצ'ר (במרכז) ב-2007 באיטליה. AP
נוקס/AP

במהלך דבריה כפרה נוקס באישומים נגדה, ואמרה כי "אני אותו אדם שהייתי לפני ארבע שנים. איבדתי חברה, באופן הכי נורא שיכול להיות. האמון שלי ברשויות החוק הופר, נאלצתי להתמודד עם אישומים מופרכים ובלתי הגונים. אני משלמת בחיי על פשעים שלא ביצעתי".

נוקס וסולסיטו הורשעו בדצמבר 2009 ברצח קרצ'ר, בת 21, שנתיים קודם לכן. נוקס, בת 20 בזמן האירועים, נשלחה ל-26 שנים בכלא, בעוד שסולסיטו נשלח לעונש באורך של שנה אחת פחות. מהכרעת הדין עולה כי גופתה של קרצ'ר נמצאה בבניין בו התגוררה עם נוקס שנתיים קודם לכן, כשגרונה משוסף. בתום מה שתואר כ"משחק מיני חריג", החליקה נוקס סכין על גופה של קרצ'ר, ולאחר מכן שיספה את גרונה. כל זאת, בזמן שסולסיטו אחז בכתפיה של הצעירה המבוהלת, ובעוד שנאשם שלישי, סטודנט מחוף השנהב בשם רודי הרמן גואדה, מנסה להחדיר לתוכה את איבר מינו. התובעים העריכו בזמנו כי נוקס ביצעה את הרצח כי שנאה את קרצ'ר, כיוון שהתלוננה על הרגלי הניקיון שלה, והעובדה שהביאה גברים לביתן. גואדה עצמו כבר נשלח ל-30 שנה בכלא (עונש שכבר צומצם ל-16 שנה), ואינו נכלל במשפט הערעור.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

פרקליטיה של נוקס הציגו בפני המושבעים חוות דעת של מומחים הקובעות כי דגימות ה-DNA, שתרמו להרשעתה של נוקס, לא הניבו מסקנות חד-משמעיות, ניסו להוכיח פגמים בעדויות התביעה, וטענו כי הודאתה של נוקס, לפיה ביצעה את המעשים, ניתנה תחת לחץ בחקירתה. מקורביה של נוקס טוענים כי הדימוי שהוצג על ידי התביעה בפני המושבעים כלל אינו דומה לבחורה האמיתית: הם מתארים בחורה אינטיליגנטית, תלמידה שקדנית ואדם שקט – דימוי שונה לחלוטין מ"אשת-שטן שרצחה את קרצ'ר בהתקף זעם סדיסטי", כפי שציירו אותה בתביעה.

"מעולם לא היינו בחדר ביחד"

נוקס כבר נשאה בפני המושבעים דברים לפחות פעם אחת נוספת. היא ציינה כי היא "נדהמה" לשמוע את עדותו של גואדה, שהודה כי שכב עם קרצ'ר, אך סירב להודות כי היה מעורב ברצח שלה. עם זאת, במשפטם של נוקס וסולסיטו הקריאו פרקליטי התביעה מכתב שכתב גואדה לעיתון מקומי מכותלי הכלא, בו ציין כי הוא מאמין שהשניים כן רצחו את קרצ'ר. אלא שנוקס התעקשה בעדותה הקודמת: "הפעם היחידה שגואדה, סולסיטו ואני היינו באותו חדר ביחד – הייתה בבית המשפט".

בעוד שנוקס וסולסיטו ניסו לבטל את הרשעתם, התביעה מבקשת במסגרת משפט הערעור דווקא להחמיר את עונשם, ולשלוח כל אחד מהם למאסר עולם בכלא. יודגש כי שני הצדדים יכולים לערער גם על החלטת בית המשפט בפרוג'יה, ולפנות לבית המשפט העליון האיטלקי – אולם הסיכוי כי ערעורם יתקבל בפני ערכאה זו נמוך, שכן ערעור שכזה יוכל להסתמך על סוגיות "טכניות" בלבד, ולא יוכלו לחלוק על הקביעה המשפטית.

(עדכון ראשון: 09:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully