וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל לנתניהו: "הבנייה בגילה מעלה ספקות לגבי רצון ישראל במשא ומתן"

קנצלרית גרמניה צלצלה לראש הממשלה ואמרה כי עליו לפזר במהרה את הספקות הללו ולפתוח במשא ומתן "בהקדם האפשרי". מרקל הוסיפה כי על הצדדים להימנע מ"צעדים פרובוקטיביים"

בשיחת טלפון לראש הממשלה בנימין נתניהו אמרה היום (שישי) קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, כי ההחלטה לאשר את בנייתן של 1,100 יחידות דיור בשכונת גילה במזרח ירושלים "העלתה ספקות רבים לגבי העניין של ישראל בפתיחת משא ומתן ישיר" עם הפלסטינים. כך אמר היום דוברה של מרקל בהודעה מטעמה.

על פי ההודעה, מרקל צלצלה לנתניהו על מנת להבהיר לו כי "בשלב זה, פיזור הספקות הללו הוא הכרחי". בהודעה נמסר עוד כי מרקל הדגישה בפני נתניהו את החשיבות של פתיחת המשא ומתן "בהקדם האפשרי" וכי על הצדדים להימנע מ"צעדים פרובוקטיביים".

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה לפני שלושה ימים את הקמתן של 1,100 יחידות דיור במורדות הדרומיים בשכונת גילה בירושלים, שמעבר לקו הירוק. התוכנית, שיזמה הרשות לפיתוח ירושלים, תועבר להצגה ובחינת התנגדויות הציבור למשך 60 יום, ולאחר מכן יוחלט אם ייעשו בה שינויים. התוכנית כוללת בנייה של 20% יחידות דיור קטנות, בהתאם להנחיית שר הפנים, אלי ישי, ובנוסף בניית טיילת, שטחים פתוחים, מבני ציבור, בית ספר ואזור מסחרי.

מלשכת נתניהו נמסר בנוגע להמשך הבנייה בגילה, כי "גילה איננה התנחלות. היא שכונה ירושלמית הממוקמת 5 דקות ממרכז העיר וכל ממשלות ישראל בנו בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully