וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה בהלם: מתה היידי, האופוסום הפוזלת

אחרי שמתו קנוט דוב הקוטב ופול התמנון, היידי תפסה את קדמת הבמה בגן החיות בגרמניה, והפכה לבעל החיים המפורסם ביותר במדינה - חרף פזילתה החמורה. אמש נאלצו המטפלים להרדימה למוות

היידי, אהובת המבקרים בגן החיות בלייפציג, עצמה את עיניה בפעם האחרונה, והלכה אתמול (רביעי) לעולמה. האופוסום ממין נקבה הייתה בת שלוש שנים וחצי במותה.

היא התפרסמה ברחבי העולם, לאחר שתמונותיה הופיעו בצהובון הגרמני "בילד" בחודש דצמבר בשנה שעברה וזכתה לתהילה ולהערצה. שירים נכתבו לכבודה, והיא זכתה ליותר מ-333 אלף מעריצים בדף הפייסבוק שהוקם לכבודה. בגן החיות ביקשו להדגיש שמדובר ביותר מפי שלושה מעריצים גרמנים מאשר שנרשמו לדף הפייסבוק של הקנצלרית אנגלה מרקל.

עוד על היידי:
האם האופוסום תנחה את האוסקר?
מעריצי היידי כובשים את הפייסבוק
כשפול התמנון מת, היה מי שבירך

היידי, אופוסום פוזל מגן החיות בלייפציג שהפך לכוכב בגרמניה. AP
הפזילה של היידי היא תולדה של תזונה לקוייה, או לחץ שומני על ארובות העין/AP

לא יהיה מוגזם לומר שהיידי תפסה את מקומו של דוב הקוטב קנוט כבעל החיים האהוב ביותר בגרמניה. קנוט מת בחודש מרץ האחרון, וגם פול התמנון, שניבא את תוצאות נבחרת גרמניה במונדיאל ב-2010, לא זכה להאריך ימים. לפני 11 חודשים אותר התמנון המפורסם באקווריום מקומי כשהוא ללא רוח חיים, זמן לא רב לאחר שכשל בתפקידו ולא הצליח לנבא כראוי את המשחקים המכריעים בטורניר.

הפזילה המפורסמת של היידי היא ככל הנראה תולדה של תזונה לא-סדירה ממנה סבלה, לאחר שננטשה יחד עם אחותה בארצות הברית, משם התגלגלו השתיים דרך דנמרק לגרמניה. לפי סברה אחרת, גושי שומן שהסתתרו בגולגולתה לחצו על ארובות העין שלה וגרמו לעיניה להתקרב זו לזו.

מנהלי גן החיות של לייפציג פרסמו הצהרה רשמית, בה כתבו כי מטפליה של היידי נאלצו להרדימה למוות לאחר שגילו בתקופה האחרונה כי מצבה החמיר וכי היא מתקשה לזוז. "ביקשנו לחסוך ממנה סבל נוסף", נכתב. הווטרינרים מניחים כי היידי פשוט הזדקנה, שכן רוב האופוסומים החיים בשבי מגיעים לגיל מרבי של ארבע או חמש שנים. בנוסף, היא סבלה מניוון פרקים. לא תיערך לה הלוויה, וגופתה תועבר לנתיחה. לאחר מכן, היא ככל הנראה תפוחלץ.

ברקע הודעת האבל והציוצים הספק-משועשעים ספק-עגומים בטוויטר, נשמעו גם קולות ביקורת רבים על תנאי ההחזקה בשבי של היידי. כמה מהם בירכו את האופוסום המנוחה על מעברה לעולם טוב יותר, לצד קנוט ופול, בו היא תוכל למצוא מנוחה אמיתית - "מבלי לשעשע ילדים כתנאי לקבלת אוכל" או להיות תחומה בכלוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully