וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפוק בישראל: "מצרים הרסה 12 מנהרות הברחה"

כוחות הביטחון המצרים דיווחו לגורמי ביטחון בישראל, כי מוטטו מנהרות לברחת נשק שנחפרו מתחת לציר פילדלפי. גורם ביטחוני: "המצרים החלו להילחם בטרור. בשלב זה אנחנו מרוצים"

במערכת הביטחון מעודדים מפעילות כוחות הביטחון המצרים לאורך ציר פילדלפי: לאחר ששר הביטחון אהוד ברק אישר הכנסת 1,000 שוטרים וחיילים מצרים לאזור אל עריש ורפיח המצרית, הכוחות המצרים הרסו השבוע מנהרות להברחת אמצעי לחימה שנחפרו מתחת לציר פילדלפי. לטענת הכוחות המצרים, עד כה הושמדו 12 מנהרות.

המצרים עושים סדר בסיני - כותרות אחרונות
הצבא המצרי חשף מפעל נשק גדול בסיני
צבא מצרים פתח במבצע נגד אל-קאעדה בסיני
בתיאום ישראלי: "כוחות צבא מצרים נכנסו לסיני"

הדרישה המצרית ממשרד הביטחון לתגבר את חצי האי סיני בשתי חטיבות של הצבא המצרי כדי למגר את קני הטרור שם, עוררה חשש בישראל שאת הכוחות שייכנסו לאזור המפורז יהיה קשה מאוד להוציא. עם זאת, לבסוף אישר ברק הכנסה של שוטרים וחיילים מצרים לאזור המפורז.

"מלחמה ארוכת טווח בטרור"

המצרים הכריזו על מבצע 'הנשר' ופתחו במצוד אחר קני הטרור, תוך כדי שהם נמנעים מהרג פעילים כדי לא לעורר הפגנות ברחוב המצרי. ביממה האחרונה הציגו מפקדי הכוח המצרי חלק מהישגי המבצע וטענו, כי עד כה הושמדו 12 מנהרות להברחת אמצעי לחימה. כוחות המבצע איתרו את המנהרות על פי מידע מודיעיני מוקדם. לאחר שהם הגיעו מצוידים במיכליות מתאימות, הזרימו הכוחות מי ביוב לתוך המנהרות, כדי למוטט אותן ולמנוע שימוש מחודש בהן. גורמי ביטחון מצרים התבטאו בנושא והדגישו כי בכוונתם להקים רצועת ביטחון לאורך 15 ק"מ בציר פילדלדפי - מול השטח הפלסטיני - כדי להילחם בטרור ובהברחות.

במקביל, החל הצבא המצרי לבצע עבודות הנדסיות לאורך הגדר מול רפיח הפלסטינית. במסגרת העבודות נהרסו בתים באזור, ולאנשים שפונו מהם הוענקה קרקע חלופית באל עריש. בנוסף, כללו העבודות הרס מטעים שנבנו בסמיכות לקו הגבול ונותנים מחסה לפעילות טרור, כגון הברחות נשק ושיגורי רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל.

גורם ביטחוני בישראל אמר בתגובה, כי "המצרים התחילו להילחם בטרור, כי הבינו שהנשק של ארגוני הטרור יופנה אליהם במוקדם או במאוחר. זו תהיה מלחמה ארוכת טווח. בשלב הנוכחי אנחנו מרוצים מהתוצאות, אבל זה נמדד לאורך זמן".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully