וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס-קאהן שב הביתה - קבלת פנים צוננת בצרפת

4.9.2011 / 11:36

שופע חיוכים, אחרי 4 חודשים בניו יורק, שב יו"ר קרן המטבע לשעבר לפריז. למרות סגירת תיק האונס, מגלים הסקרים כי הצרפתים לא רוצים לראותו יותר בפוליטיקה - וגם חברי מפלגתו מסויגים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

אמנם שערוריית הסקס ואישומי אונס החדרנית בניו יורק כבר חיסלה את תקוותו של דומיניק שטראוס-קאהן להתמודד על נשיאות צרפת בבחירות הקרבות, אך לאחר סגירת התיק נגדו, הוא לפחות זכה היום (ראשון) לשוב לראשונה לביתו בפריז, אחרי כמעט ארבעה חודשים. עם זאת, ליו"ר קרן המטבע הבינלאומית לשעבר מצפה קבלת פנים צוננת למדי בארצו - שם הוא ייאלץ עתה גם להתמודד גם עם חקירת אונס נוספת, של העיתונאית טריסטן בנון. הצרפתים אמנם כעסו מאוד על האופן שבו הושפל הפוליטיקאי הבכיר על ידי התקשורת האמריקאית שחרצה את דינו ללא משפט, אך בה בעת, גם נבוכו מאוד לנוכח הפרטים על חייו האישיים שנחשפו בציבור, והעדויות הרבות להתנהלותו כרודף נשים סדרתי וחסר מעצורים.

שופע חיוכים ומוקף מאבטחים וצלמים, נראה הבוקר שטראוס-קאהן יוצא מהמטוס בנמל התעופה "שארל דה גול", כשעמו אשתו, אן סינקלר. כעבור כשעה, הגיעו השניים למעונם היוקרתי בכיכר ווז' בפריז - שם נופפו לעיתונאים שהקיפו אותם, אך סירבו להתייחס לשאלותיהם. בתקשורת הצרפתית דווח כי הוא צפוי למסור הצהרה בהמשך היום.

פרשת שטראוס-קאהן - כותרות אחרונות:
נסגר תיק שטראוס-קאהן: "מצפה לשוב לחיים"
החדרנית בתביעה אזרחית: שטראוס-קאהן: "אלים וסאדיסט"
אמה של המתלוננת בצרפת: גם אני שכבתי עם שטראוס-קאהן

דומיניק שטראוס-קאהן מגיע לביתו אחרי 4 חודשים, פריז, 4 בספטמבר 2011. רויטרס
שופע חיוכים בצאתו ממכוניתו/רויטרס

למרות סגירת התיק בניו יורק, מעמדו הציבורי של שטראוס-קאהן - שלפי התפוצצות הפרשה נחשב למועמד המוביל לנשיאות - עדיין מעורער למדי. בשבוע שעבר פורסם בצרפת סקר של מכון CSA, שמצא כי למרות שלכאורה נמצא חף מפשע, הצרפתי אינם רוצים עוד לראות אותו בפוליטיקה. לפי הסקר, רק 23% מהצרפתים היו רוצים לראות אותו שב להתמודדות, ואילו 53% השיבו כי בכל מקרה יעדיפו לראות אותו בחוץ. 19% השיבו כי יהיו מוכנים לקבל אותו כתומך של אחד המועמדים הסוציאליסטים האחרים.

גם בתוך מפלגתו הסוציאליסטים של שטראוס-קאהן מתקבל שובו במבוכה. חברי מפלגתו אמנם בירכו על ביטול האישומים נגדו, אך רובם התחנמקו ממתן תשובות לשאלות בנוגע לעתידו, והיו ביניהם גם כאלו שהזהירו כי הנזק התדמיתי שספג הוא בלתי הפיך. "בואו לא נפעיל עליו לחץ", אמר אתמול פרנסואה פופוני, ראש עיריית סרסל, פרבר צפוני של פריז, ואחד מבעלי בריתו הקרובים של שטראוס-קאהן, בראיון לטלוויזיה. "הוא צריך לבנות את עצמו מחדש. מה שחשוב זה שהוא חזר לצרפת, ויכול כעת לחשוב על העתיד ביתר בהירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully