וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירלנד: מועמד לנשיאות פרש בגלל בן הזוג הישראלי

3.8.2011 / 10:50

דייוויד נוריס, המועמד המוביל לנשיאות והומוסקסואל מוצהר, נאלץ לפרוש לאחר שנחשף כי ב-1997 ניצל את מעמדו כדי לפעול למען חנינה לפעיל השמאל עזרא נאווי, שהורשע באונס נער פלסטיני

דייוויד נוריס, חבר הפרלמנט של אירלנד שלפי הסקרים האחרונים היה המועמד המוביל לנצח בבחירות לנשיאות, נאלץ אתמול (שלישי) להודיע על פרישתו מהמרוץ, בעקבות גילויים חדשים שנחשפו בתקשורת האירית, לגבי קשריו עם פעיל השמאל הישראלי עזרא נאווי. בין היתר התגלה כי נוריס, הומוסקסואל מוצהר, השתמש במעמדו כדי לפנות לבית משפט בישראל ולבקש חנינה עבור נאווי, בן זוגו לשעבר, שהורשע ב-1997 בבעילה אסורה של נער פלסטיני בן 15 - עבירה המוגדרת כאונס.

נוריס, סנאטור כריזמטי וחוקר של כתבי הסופר האירי הלאומי ג'יימס ג'ויס, הפתיע כשתפס את המקום הראשון בסקר המועמדים לנשיאות בחודש שעבר, עם 42% תמיכה, למרות נטייתו המינית - וזאת במדינה שרוב מוחץ של אזרחיה הם נוצרים קתולים. אולם בעקבות הגילויים האחרונים, שנוריס נאלץ להודות באמיתותם, התעוררה עליו ביקורת נרחבת - והוא הודיע אמש כי הוא פורש מהתמודדות.

נוריס הודה כי "עשה טעות" כששלח את אותו מכתב, ממשרדו בבית העליון (הסנאט) ב-1997, בין היתר משום שלא גילה בו חמלה כלפי הנער שהיה קורבן הפשע. מנגד, הוסיף כי הוא גאה בכך שהקמפיין שלו הוכיח שנטייה מינית אינה עוד מחסום בפני השואפים להיבחר למשרה ציבורית רמה בארצו. "הוכחתי שהומוסקסואל יכול להיחשב למועמד ראוי למשרה הבכירה במדינה", אמר לעיתונאים מחוץ לביתו בדבלין.

רק ב-1993, שנים רבות אחרי יתר מדינות אירופה, שונה החוק האירי שקבע כי משכב זכר הוא עבירה פלילית. נוריס הוביל את החקיקה ההיא, כמו גם את החוק שחוקק בשנה שעברה, הממסד ברית זוגיות בין בני אותו המין.

הפרסומים לגבי הקשרים עם נאווי לא היו היחידים שהעיבו על מסע הבחירוטת של נוריס. בין היתר, נחשפו גם התבטאויות שלו מ-2002, בהן הגן על הגישה שהייתה נפוצה ביוון העתיקה בזכות הפדופיליה. הדברים אמנם לא פגעו באופן מיוחד בתמיכה הציבורית לה הוא זוכה, אך מנעו ממנו תמיכה של חברי פרלמנט ופקידי ממשל שתמיכתם נחוצה לשם הגשת המועמדות.

הבחירות לנשיאות אירלנד יתקיימו באוקטובר הקרוב. הנשיאה המכהנת, מארי מקאליסטר, אינה מתמודדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully