וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין: שר התפטר בעקבות דו"ח התרסקות מטוס הנשיא

29.7.2011 / 17:58

שר ההגנה הודיע על התפטרותו עם פרסום דו"ח הוועדה לבדיקת התרסקות מטוסו של הנשיא לך קצ'ינסקי ברוסיה בשנה שעברה. הדו"ח קבע כי צוות המטוס ביצע שורה של מחדלים בטיחותיים

שר ההגנה הפולני, בוגדן קליך, התפטר היום (שישי) מתפקידו בעקבות פרסום דו"ח חקירת התרסקות מטוסו של הנשיא לשעבר לך קצ'ינסקי בה נהרגו קצ'ינסקי עצמו ו-95 בני אדם נוספים. הדו"ח הצביע על שורה של טעויות שעשו אנשי צוות המטוס וכן גורמים בחיל האוויר הפולני האחראים על תחזוקתו.

הדו"ח, שאורכו 328 עמודים, קבע כי צוות מטוס ה-TU-154לא אומנו כראוי והתעלמו מנהלי בטיחות הכרחיים. כמו כן, טעויות שנעשו על ידי צוות הקרקע הרוסי, כמו גם התנאים הקשים שבשדה התעופה שבסמולנסק, תרמו אף הם לאסון.

"קיבלתי את התפטרותו של קליך כיוון שהוא הרגיש כי המשך נוכחותו במשרד ההגנה תפגע בהשרשת המלצות הדו"ח", אמר ראש הממשלה דונלד טוסק במסיבת עיתונאים. תומס סיימוניאק, סגן שר ההגנה, מונה על ידי טוסק למחליפו של קליך.

ארונו של לך קצ'ינסקי בנמל התעופה בקרקוב. רויטרס
בהתרסקות נהרגו הנשיא ואשתו ורבים מבכירים הצמרת הביטחונית במדינה. הלוויתו של הנשיא, 2010/רויטרס

להתפטרותו של קליך, שהייתה צפויה מראש במשך חודשים, לא תהיה ככל הנראה השפעה רבה על השלטון בפולין. זאת, כיוון שקליך התפטר שלושה חודשים בלבד בטרם הבחירות הכלליות לפרלמנט הפולני, בהן צפויה לנצח מפלגתו של ראש הממשלה טוסק.

עם זאת, הדו"ח נותן נשק רק ליריבו של טוסק בבחירות – ירוסלב קצ'ינסקי, אחיו התאום של הנשיא המנוח. "היו בעיות בארגון היחידה שהייתה אמונה על הטיסות החשובות", אמר חבר בוועדה לבדיקת האירועים בעת הצגת הדו"ח במסיבת עיתונאים. "כדי שהיחידה תבצע את משימותיה, נעשו החלטות מכוונות להתעלם מנהלים או להפר אותם", הוסיף.

האירוע הטראגי התרחש באפריל בשנה שעברה. מטוסו של נשיא פולין דאז, שעשה את דרכו מפולין לרוסיה, ניסה לבצע נחיתה בתנאי ערפל בנמל התעופה בעיר סמולנסק שבמערב רוסיה. הנחיתה לא צלחה, והמטוס התרסק לתוך יער סמוך. באירוע נהרגו הנשיא קצ'ינסקי, אשתו מריה ראשי כוחות הביטחון וקצינים בכירים רבים נוספים.

עוד על התרסקות מטוסו של נשיא פולין:
אלפים בהלוויתו של נשיא פולין קצ'ינסקי
"התרסקות מטוס נשיא פולין לא נגרמה מתקלה"
"האסון הכבד שפקד את פולין מאז המלחמה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully