וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 3 שבועות: ראאד סלאח שוחרר ממעצר בבריטניה

ניר יהב

19.7.2011 / 0:08

ראש ועדת המעקב של ערביי ישראל וראש עיריית אום אל-פאחם הגיעו לקבל את פניו בצאתור מהכלא. "זהו ניצחון לשייח' סלאח ומפלה למשרד הפנים הבריטי וללובי הציוני", נמסר מהפלג הצפוני

לאחר כשבועיים וחצי שבמהלכם היה במעצר בבריטניה, שוחרר אמש (שני) בערבות ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראאד סלאח. משטרת בריטניה ליוותה את סלאח ממקום מעצרו עד לבית שבו הוא מתגורר בבריטניה, וזאת במטרה למנוע ממנו ומאנשיו חגיגות לרגל שחרורו ממעצר מחוץ לכלא. סלאח טרם החליט אם בכוונתו לשוב בימים הקרובים לישראל או להישאר בבריטניה.

עוד על מעצרו של סלאח:
ביהמ”ש בלונדון דחה את ערעורו של סלאח על מעצרו
ראא’ד סלאח: ”ישראל עומדת מאחורי מעצרי”
השייח’ ראאד סלאח נעצר בלונדון

עם שחרורו ממעצר קיבלו את פניו של סלאח ראש ועדת המעקב של ערביי ישראל, מוחמד זידאן, ראש עיריית אום אל-פאחם חאלד חמדאן, דובר הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית זאהי נוג'ידאת ואישים נוספים. הפלג הצפוני אמר בתגובה לשחרורו: "זהו ניצחון לשייח' סלאח ומפלה להאשמות של משרד הפנים הבריטי וללובי הציוני, אשר רצו לראות את סלאח עצור או מגורש. סלאח הוא אדם חופשי". זידאן עצמו ברך על שחרורו של סלאח באמרו כי כל המגזר הערבי עומד לצדו ושמח עם שחרורו ממעצר.

ביום שישי הורה בית המשפט העליון לערעורים בלונדון לשחרר בערבות את סלאח, העצור בבריטניה יותר משבועיים בגין כניסה בלתי-חוקית למדינה. פרקליטיו של סלאח אמרו בדיון בבית המשפט כי הוא אינו מהווה איום לביטחונה של בריטניה, ולפיכך אין טעם להותירו במעצר. באי כוחה של המחלקה המשפטית במשרד הפנים הבריטי התנגדו נחרצות לשחרורו ממעצר.

שופט בית הדין, סר ניקולס סטדלן, אמר בדיון כי הטיעונים שהשמיעו עורכי דינו של סאלח "משכנעים באופן מסוים", וכי אכן יש לשקול מחדש את החלטת משרד הפנים לעוצרו. בין היתר, נטען בדיון לזכותו של השייח כי הוא אב לשמונה ילדים, וכי כיהן בעבר כראש עירייה בישראל (אום אל פחם - נ.י). השופט קבע כי עד לשחרורו הסופי ממעצר, סלאח יועבר למעצר בית בדירה בלונדון, יענוד אזיק אלקטרוני ויהיה נתון בפיקוח של פקיד ממחלקת ההגירה. עוד נקבע כי עליו להפקיד ערבות בגובה 30 אלף לירות שטרלינג.

לפניות לכתב: nir_yah@hotmail.com

(עדכון ראשון: 23:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully