וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההאזנות: נעצרה מנהלת עיתוני מרדוק בבריטניה

יומיים אחרי התפטרותה מניהול "ניוז אינטרנשיונל", זומנה רבקה ברוקס לתחנת המשטרה - ולאחר כמה שעות שוחררה בערבות. היא חשודה בהאזנות ושוחד. ניוז קורפ במודעה: "נפצה את מי שנפגע"

זה כנראה היה רק עניין של זמן. יומיים אחרי שהתפטרה מתפקידה כמנכ"ל "ניוז אינטרנשיונל", חברת-הבת המופקדת על העיתונים הבריטיים של תאגיד התקשורת הבינלאומי "ניוז קורפ", נעצרה היום (ראשון) רבקה ברוקס על ידי משטרת הממלכה, לחקירה בנושא מעורבותה בפרשת האזנות הסתר שהוזמנו על ידי כמה מהעיתונים, ובעיקר הצהובון "ניוז אוף דה וורלד", שנסגר בשבוע שעבר בעקבות הפרשה.

ברוקס בת ה-43 נחשבת למקורבת ביותר לבעלי ניוז קורפ, המיליארדר רופרט מרדוק. לפני תפקידה הנוכחי, שימשה כעורכת ה"סאן", ובשנים 2000-2003 כעורכת של "ניוז אוף דה וורלד". בתקופה זו, לפי החשד, החלו ההאזנות, ובין היתר הותקנה ההאזנה לנערה מילי דאולר שנרצחה, ונמחקו ההודעות מהתא הקולי שלה - הגילוי שהחזיר בתחילת החודש את הפרשה לכותרות.

פרשת ההאזנות - עוד כותרות מהשבוע האחרון:
רבקה ברוקס התפטרה מראשות "ניוז אינטרנשיונל"
בעקבות ההאזנות: מרדוק ויתר על רכישת "סקיי"
חשד: גם גורדון בראון נפל קורבן להאזנות סתר
פרשנות: End of the World / בירנית גורן

רבקה ברוקס יחד עם רופרט מרדוק, לונדון, 10 ביולי 2011. רויטרס
ברוקס עם מרדוק, בשבוע שעבר בלונדון/רויטרס

ברוקס התייצבה היום בצהריים לחקירה אליה זומנה בתחנת משטרה בלונדון, ונותרה במעצר. דובר מטעמה מסר היום כי המשטרה הודיעה לה כבר ביום שישי, עם התפטרותה, כי היא עומדת להיעצר. על פי דיווחי התקשורת הבריטית, היא חשודה בעבירות של קשירת קשר לביצע האזנות סתר וקשירת קשר למתן שוחד (במסגרת חקירת הפרשה התברר בין היתר כי העיתון שילם שוחד בסך עשרות אלפי ליש"ט לקציני משטרה, תמורת סיפורים בלעדיים). היא נחקרה, ואחרי כמה שעות שוחררה בערבות.

"נתקן מה שהתקלקל"

בניוז קורפ, בינתיים, ממשיכים לנקוט בכל צעד אפשרי כדי לצמצם את נזקי הפרשה - אך מנגד, נראה כי הזעם בבריטניה כלפי התאגיד רק הולך וגובר. יו"ר האופוזיציה, אד מיליבנד, קרא היום לפרק את אימפריית התקשורת. "אדם אחד שולט כיום ב-20% משוק העיתונות, בפלטפורמת השידור של סקיי ובערוץ החדשות של הרשת", אמר מיליבנד בריון ל"אובזרוור". "אני חושב שזה מצב לא בריא, שיש כל כך הרבה כוח בידיים של איש אחד - וכפי שניתן לראות, הכוח הזה נוצל לרעה".

ניוז קורפ פירסמה היום, זה היום השני ברציפות, מודעות בכמה מעיתוני בריטניה. אחרי שבמודעה שפורסמה אתמול התנצל התאגיד על העוולות להן הוא אחראי, היום הוא הבטיח לתקנן, ולשתף פעולה באופן מלא עם חקירת הרשויות בפרשה. "אין תירוצים, ולא יהיה לאן לברוח", קבעה המודעה, בה מבהירה החברה כי היא "מחויבת לעריכת שינויים" ומבטיחה "לפצות את כל מי שנפגע". כותרת המודעה היא "מתקנים את מה שהתקלקל".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
מודעת התנצלות של "ניוז קורפ" שפורסמה בעיתוני בריטניה, 16 ביולי 2011. רויטרס
"אנחנו מתנצלים". המודעה של ניוז קורפ שפורסמה אתמול בעיתוני בריטניה/רויטרס

ביום שישי הודיע התאגיד על התפטרותה של ברוקס, שהסבירה כי פורשת כדי שתוכל להקדיש את כל תשומת לבה לפרשה. יום לאחר מכן הצטרף אליה בכיר נוסף בניוז קורפ - לס הינטון, מנכ"ל חברת "דאו ג'ונס" והמו"ל של העיתון החשוב ביותר של הקבוצה - ה"וול סטריט ג'ורנל". הינטון הודיע כי אף שלא היה קשור להאזנות בבריטניה, הוא חש באחריות והרגיש צורך להתפטר. התפטרותו התקבלה בהלם בניוז קורפ.

מרדוק עצמו עדיין נמצא בלונדון מאז הגיע לשם בשבוע שעבר כדי לנהל את המשבר מקרוב. בין היתר, נפגש בסוף השבוע עם הוריה של מילי דאולר, הנערה שצותתו לה, והתנצל בפניהם אישית. הפרשה צפויה להגיע לשיא נוסף ביום שלישי השבוע, אז יתייצב מרדוק יחד עם בנו ג'יימס, המשמש כיו"ר "ניוז קורפ", בפני ועדת התרבות, התקשורת והספורט של הפרלמנט הבריטי, לישיבה מיוחדת בנושא פרשת ההאזנות. השניים סירבו בתחילה לזימון להופיע בפני הוועדה, ביום חמישי שעבר, אך הלחץ עליהם גבר, ובתוך כמה שעות התרצו והסכימו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully