וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: אחרי הפגנת רבבות, היום תוצג ממשלה חדשה

בעוד ראש הממשלה פפנדראו מנסה להרכיב ממשלה שתוכל לקדם את תוכנית הקיצוצים ולהתמודד עם המשבר הכלכלי, הפגינו המונים באתונה נגד מדיניות הצנע. המשטרה פיזרה אותם בגז מדמיע ואלות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה:טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

אלפי פעילים וחברי איגודים מקצועיים הפגינו אתמול (רביעי) בכיכר סינטגמה באתונה, סמוך לבית הפרלמנט היווני, במחאה על מדיניות הצנע החדשה בה דנה הממשלה, כדי להתמודד עם המשבר הכלכלי שפקד את המדינה.

על פי הערכות המשטרה, הקהל שהתאסף באזור מנה כ-20-30 אלף בני אדם. במקום נרשמו עימותים חריפים בין המפגינים לכוחות המשטרה המקומית שהשתמשו בגז מדמיע ובאלות על מנת לפזר את המפגינים. כמו כן, עשרות מפגינים ניסו למנוע מנבחרי ציבור יוונים להיכנס לבניין הפרלמנט על מנת לדון בתוכנית שעל הפרק.

אתמול הודיע ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פפנדראו, כי בכוונתו למנות ממשלה חדשה ולהציגה היום בפרלמנט כדי לקבל את אמונו. בתחילה הציע לכונן ממשלת אחדות בניסיון לזכות בתמיכת הציבור, לנוכח ההתנגדות החריפה למדיניות הצנע ולגזירות הכלכליות שמונהגות במדינה. פפנדראו אף הציע בשיחותיו עם מנהיג האופוזיציה ביוון, אנטוניס סאמארס, לפנות את שלטונו, אך לאחר מכן חזר בו. "אנחנו נמצאים בזמן בו החלטות משמעותיות עומדות על הפרק", אמר פפנדראו בהודעה רשמית שיצאה ממשרדו, "בכל מקרה, אנחנו נלך קדימה עם תחושת האחריות ונקבל החלטות ההכרחיות. מחר אציג ממשלה חדשה, ואעמיד אותה להצבעת אמון".

עוד על המשבר ביוון:
יוון תזדקק לסיוע של 100 מיליארד יורו
דעה: יוון - בין סוכנויות דירוג האשראי לשביתות כלליות
בפברואר: שוטר נפגע מבקבוק תבערה ועלה באש במהלך מהומות במדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully