וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה ברפואה: רחם של אשה יושתל בבתה

אם תצליח, תהיה זו השתלת הרחם הראשונה אי פעם. "בהתחלה חשבתי שזה קצת מוזר", סיפרה האם השבדית-בריטית, "אבל יש לי רחם עובד שאני לא מתכוונת להשתמש בו יותר - אז שהיא תיקח אותו"

שרה אוטוסון בת ה-25 מקווה להפוך בקרוב לאשה הראשונה בעולם שילדיה ייוולדו מאותו רחם ממנו נולדה היא עצמה - לאחר שאמה אווה בת ה-56 הסכימה לתרום לה את הרחם שלה. כלי התקשורת בבריטניה מדווחים היום (שלישי) בהרחבה על ההליך הרפואי החלוצי, שבמסגרתו יושתל בפעם הראשונה רחמה של אשה בבתה.

הניתוח יוצא הדופן - הנחשב למורכב יותר מהשתלת כליה, ריאה או לב - אמור להתקיים רק בשנה הבאה, בגטבורג שבשבדיה. אם יעבור בהצלחה, תהיה זו השתלת הרחם השנייה בהיסטוריה, והראשונה המוצלחת (במקרה הקודם נאלצו להוציא את הרחם לאחר זמן מה משום שלא נקלט).

בראיון לרשת Sky, סיפרה אוטוסון האם, אשת עסקים בת 56 ממוצא שבדי המתגוררת בעיר נוטינגהם, כי ברעיון עלה לראשונה בשנה שעברה, אז פנתה אליה בתה בנושא. "השאלה הראשונה שלי", סיפרה, "הייתה - 'זה לא קצת מוזר?'".

אבל כעת, היא אומרת, היא כבר התרגלה לרעיון, ושמחה שהיא יכולה לעזור לבתה - מורה לביולוגיה במקצועה, שנולדה ללא רחם בשל מצב רפואי נדיר הנקרא MRKH. "אני חושבת ששתינו, בתי ואני, די 'שבדיות' לגבי העניין הזה", היא אומרת. "לי יש רחם אחד שעובד כמו שצריך ואני לא מתכוונת להשתמש בו עוד. לה אין רחם, אבל היא צריכה. אז אם היא רוצה להשתמש בשלי - שיהיה".

אם הניתוח יצליח, ניתן יהיה להפרות ביצית של שרה אוטוסון במבחנה בזרעו של בן זוגה, ולאחר מכן להשתילה ברחם שלה. לדברי האם, סיכויי ההצלחה אינם ברורים: "חייבים לבטוח בקבוצת המחקר - הם לא היו מתקדמים עם זה אם לא היו בטוחים שזה אפשרי. זה נוסה כבר בהצלחה אצל בבונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully