וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: הוכח שנאט"ו לא מגינה על אזרחים בלוב

לאחר הדיווחים על הרג בנו ונכדיו של קדאפי, מחריפה רוסיה את הביקורת על המבצע. בבריטניה סירבו לקבל אחריות: "איננו תוקפים גורמים ספציפיים, ידוע שמפקדות ממוקמות בריכוזי אזרחים"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

רוסיה ממשיכה לנקוט בקו אופוזיציוני תקיף כלפי הפעולה הצבאית של נאט"ו בלוב, ואף מחריפה את הנימה בעקבות הדיווחים על הריגת בנו הצעיר של השליט מועמר קדאפי, סייף אל ערב קדאפי, ושלושה מנכדיו, הלילה (ראשון) בהפצצה בטריפולי. ראש ועדת החוץ של הפרלמנט הרוסי, קונסטנטין קוסצ'ב, אמר הבוקר כי זו "הוכחה ברורה" לכך ש"הקואליציה האנטי-לובית" עושה "שימוש בלתי מידתי בכוח", ואינה ממלאת את ייעודה - להגן על אזרחים.

ביקורת קשה על התקיפה נשמעה היום גם מעוד גורם צפוי - נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס. "זהו טירוף", אמר המנהיג הצבעוני. "אני מאמין שניתנה הורא הלחסל את קדאפי. אני לא מבין איך אירופה יכולה לתמוך בזה".

נזקים מתקיפת נאט"ו בבירת לוב, טריפולי, בה נהרג בנו של מועמר קדאפי, סייף אל ערב קדאפי, 30 באפריל 2011. רויטרס
ביתו ההרוס של סייף אל ערב קדאפי/רויטרס

במערב, בינתיים, מתחמקים מקבלת אחריות על המקרה. ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, וסגן שר החוץ הבריטי, אליסטר ברט, סירבו הבוקר לאשר רשמית את הדיווחים על הרג בני משפחת קדאפי. ברט אמר בראיון לרשת SKY כי "אין אישור" לכך שהם נהרגו, ואילו קמרון סירב להתייחס לתקיפה בראיון ל-BBC, והסכים רק לומר, בתגובה לשאלה בנושא, כי מדיניות נאט"ו בלוב "אינה מכוונת לפגוע בגורמים ספציפיים".

לדברי קמרון, "החלטת מועצת הביטחון 1973 מסמיכה את הברית למנוע הרג אזרחים בלוב באמצעות פגיעה במכונת המלחמה של קדאפי. זו כוללת, מן הסתם, טנקים ותותחים, אך גם את מערך הפיקוד והשליטה". ברט הוסיף כי "מתקני פיקוד ושליטה ממוקמים לעתים קרובות בריכוזים אזרחיים".

זיקוקים שנורו בעיר בנגזי, לוב, לאות שמחה על הריגת בנו של מועמר קדאפי, סייף אל ערב, 30 באפריל 2011. רויטרס
זיקוקים שנורו לאות שמחה בבנגזי, בירת המורדים, בעקבות הדיווח על מות בנו של קדאפי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully