וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א מאשרת: סוריה בנתה כור במתקן בדיר א-זור

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אישר לראשונה בצורה ברורה כי באתר שהופצץ על פי מקורות זרים על ידי ישראל ב-2007 בנתה סוריה כור גרעיני למטרות צבאיות

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א), יוקיה אמאנו, אישר היום (חמישי) לראשונה שסוריה ניסתה לפתח בחשאי כור גרעיני למטרות צבאיות באתר בדיר א-זור, שהופצץ על פי גורמים זרים על ידי ישראל. אמאנו הסביר במסיבת עיתונאים בצרפת כי האתר, שהופצץ בקיץ 2007, היה למעשה "כור בבנייה".

מאז הפצצת האתר, שמרה סוריה בעקביות על עמדתה לפיה באתר שהופצץ לא נבנה מתקן גרעיני והמשיכה להכחיש כי היא מקיימת כל פעילות גרעינית חשאית. דוחות קודמים של סבא"א רמזו על כך שייתכן כי המבנה שהופצץ היה למעשה מתקן גרעיני אולם דבריו של אמאנו היום הם הפעם הראשונה בה סבא"א אומרת זאת בצורה חדה כל כך.

בחודש פברואר אשתקד פרסמה סבא"א דו"ח לפיו נמצאו שאריות אורניום באתר שהופצץ. דו"חות קודמים של הסוכנות לגבי האתר סוכלו על ידי דמשק שלא שיתפה פעולה עם פקחי סבא"א והעלו חשש לפשרו של האתר בשל איתור חלקים המכילים אורניום עליהם סוריה לא הצהירה במקום. "הימצאותם של אותם חלקים מעידה על פעילות גרעינית באתר ומצטרפת לחששות לגביו", נכתב בדו"ח, "סוריה עדיין לא סיפקה הסבר מספק למקור החלקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully