וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב עשויה להטיל סנקציות על בכירים בסוריה

ה-"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי ארה"ב עשויה להטיל סנקציות נגד בכירים במשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד. לפי הדיווח, הסנקציות יכללו, בין היתר, הקפאת נכסיהם של בכירי שלטון

ארה"ב מתכננת להטיל סנקציות נגד בכירים במשטרו של נשיא סוריה בשאר אסד, הנוקטים באלימות יתרה נגד המפגינים במדינה - כך דיווח הבוקר (שני) העיתון "וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח, הסנקציות עתידות לכלול הקפאת נכסי הבכירים ואיסור על כל פעילות עסקית איתם.

לפי הדיווח, להטלת סנקציות חד צדדיות מצד וושינגטון על בכירים סורים לא תהיה השפעה ישירה על מקורביו של אסד, זאת מפני שלרוב הבכירים במשטר ישנם מספר מועט בלבד של נכסים בארה"ב. עם זאת, מדינות באירופה, בהן מוחזקים נכסים רבים יותר של בכירים בממשל הסורי, יהיו נתונות ללחץ לפעול בדרכה של ארה"ב. הצו הרשמי להקפאת הנכסים צפוי להיות מושלם בידי משרד האוצר האמריקאי בשבועות הקרובים, כך דיווח העיתון.

120 הרוגים ביומיים

בתוך כך, דיווחו נציגי המפגינים במדינה כי לפחות 120 בני אדם נהרגו ביומיים האחרונים בידי כוחותיו של אסד. המועצה פרסמה רשימה מעודכנת עם שמותיהם של 95 בני אדם שלדבריה נהרגו בהפגנות יום השישי ברחבי המדינה. לדברי המועצה, מניין ההרוגים עלה ב-25 בני אדם נוספים ביום שבת.

אתמול גינה האיחוד האירופי את השימוש באלימות מצד כוחות הביטחון הסורים כלפי המפגינים במדינה, ובכך הצטרף לרוסיה, צרפת, בריטניה וארה"ב שהביעו התנגדות נחרצת לאלימות. "הרשויות בסוריה חייבות לעצור מיד את התגובה האלימה שלהן להפגנות ולכבד את זכויות האזרחים במלואן", אמרה שרת החוץ של האיחוד, קת'רין אשטון, "ההרג מזעזע ובלתי נסבל", הוסיפה.

לדברי אשטון, הרפורמות במדינה יהיו אמינות רק באמצעות "שיפור משמעותי ואמיתי בשטח". אשטון קראה לממשלת סוריה לבצע רפורמות מדיניות נחרצות, "תחילה עם כיבוד זכויות האדם הבסיסיות, מתן חירויות בסיסיות וציות לחוק". אשטון סיכמה את דבריה באומרה כי "התהליך יכול להתרחש רק באמצעות סוף מידי לכל האלימות המדכאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully