וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך פותרים משבר בבלגיה: אין ממשלה - אין סקס

כבר שמונה חודשים לא מצליחים הוולונים והפלמים להרכיב ממשלה בבריסל. אחת המחוקקות שלפה פתרון שעבד במחזה יווני לפני 2,500 שנים, וזכה לעדנה גם גם בשנים האחרונות בקניה ובקולומביה

אריסטופאנס זוכה לתחייה מחודשת בבריסל: לפני כ-2,500 שנים כתב המחזאי היווני את המחזה "ליזיסטרטה", העוסק בתוכניתן של נשות אתונה וספרטה לשבות ממין עד שבעליהן יסיימו את המלחמה העקובה מדם בין שתי ערי-המדינה. התוכנית הזו זוכה כעת לעדנה מחודשת בבלגיה - שם כבר שמונה חודשים אין ממשלה בגלל מבוי סתום פוליטי. אחת המחוקקות במדינה המסוכסכת הודיעה השבוע על הפתרון המוצע שלה: אין ממשלה - אין סקס.

"כשהמצב נואש ושום דבר לא זז, או שאתה הופך לציני או שאתה מגיב בהומור", הסבירה לסוכנות הידיעות הצרפתית מרלין טמרמן, סנטורית בלגית (וגם גינקולוגית). לדבריה, היא חשבה על הרעיון במהלך ביקור בקניה, שם גילתה כי נשות הפוליטיקאים נקטו במהלך דומה כדי לפתור משבר קואליציוני - ובתוך חודש הושגו הסכמות.

גם בקולמביה עשו לפני כמה שנים מעשה ליזיסטרטה - שם הכריזו נשים על שביתת סקס ב-2006, כדי לשכנע ארגוני פשיעה לוותר על נשקם.

המשבר הפוליטי בבלגיה נמשך מאז הבחירות שנערכו ב-13 ביוני, שבעקבותיהן לא הצליחה אף מפלגה לגבש רוב פרלמנטרי. המצב הפוליטי הקשה העלה על סדר היום מחדש, וביתר שאת, את הדיון בשאלת ההיפרדות האפשרית של שני חלקי המדינה - הדרום הוולוני (דובר הצרפתית) והצפון הפלמי.

  • עוד באותו נושא:
  • בלגיה
  • סקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully