וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הפיגוע: מדבדב הדיח אחראי האבטחה בשדה"ת

נשיא רוסיה היה נחרץ ביותר בהחלטתו: "פשוט לא ייאמן שכמות כה גדולה של חומרי נפץ הוכנסה פנימה. אם אנשים לא יודעים איך לעבוד, נמצא אנשים אחרים". ברוסיה מצוין יום אבל לאומי

ראשים נערפים - ומהר: נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, הורה היום (רביעי) על פיטוריהם של האחראים על האבטחה בשדה התעופה דומודדובו במוסקבה, יומיים אחרי פיגוע ההתאבדות שבוצע באולם הנוסעים הנכנסים בשדה, ואשר גבה את חייהם של 35 בני אדם.

כבר אתמול הודיע מדבדב כי ברור שמחדלי אבטחה הם שאיפשרו את הפיגוע, והוסיף כי מן הראוי לפטר את האחראים לכך - והיום מימש את האיום. בדברים שצוטטו בטלוויזיה הממלכתית, אמר מדבדב כי מערכות האבטחה בשדה "נקטו בעמדה פסיבית לחלוטין. לכל היותר, הם בדקו מסמכים של מהגרים כדי להפגין סמכותיות".

"מה שקרה בשדה התעופה הוא עדות לכך שלא הייתה אבטחה נאותה", צוטט מדבדב. "פשוט לא ייאמן שכמות כה גדולה של חומרי נפץ הוכנסה פנימה. יש להעניש את האחראים לכך". בסוכנות "ריא-נובוסטי" הופיע ציטוט נוסף שלו: "אם אנשים לא יודעים איך לעבוד, נמצא אנשים אחרים".

פרחים בשדה התעופה דומודדובו במוסקבה לזכר הרוגי הפיגוע. רויטרס
פרחים במקום הפיגוע, אתמול/רויטרס

במוסקבה מתקיים היום יום אבל כללי לזכר קורבנות הפיגוע. דגלי הלאום מונפים בחצי התורן, וכל תוכניות הבידור בטלוויזיה בוטלו לדרישת הקרמלין.

לפי שעה, לא דווח על כל התקדמות בחקירה, ואף ארגון עדיין לא קיבל אחריות על הפיגוע. אי ודאות שוררת גם לגבי מספר הנפגעים - הדיווחים נעים בין 110 ל-180 פצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully