וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מטען חבלה ברומא - הפעם בשגרירות יוון

אחרי שארגון הקרוי על שם אנרכיסט יווני פוצץ ביום חמישי מטענים בשגרירויות שוויץ וצ'ילה - היום הפכה שגרירות יוון עצמה למטרה. חבלנים פירקו בהצלחה את המטען, שדומה לקודמיו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

משטרת איטליה הודיעה בצהריים (שני) כי מומחי חבלה פירקו בהצלחה מטען חבלה שנמצא בשגרירות יוון בעיר. דיווחים נוספים במהלך היום על חבילות חשודות בשגרירויות ונצואלה, מונקו, דנמרק ואלבניה התבררו כהתרעות שווא, וכך גם לגבי חבילה בשגרירות פינלנד לוותיקן.

על פי משטרת רומא, המטען שנמצא היום דומה לשני המטענים שהתפוצצו ביום חמישי שעבר בחדרי הדואר של שתי שגרירויות אחרות בעיר, של שוויץ וצ'ילה, וגרמו לפציעתם הקשה של שני בני אדם, אחד בכל שגרירות. ארגון אנרכיסטי קיבל אז אחריות על הפיגועים. גורמי ביטחון באיטליה הסבירו כי אותם אנרכיסטים ביקשו לנקום על הפגיעה בעמיתיהם האנרכיסטים בשתי מדינות אלה - דבר שעשוי להעיד גם על הגורמים העומדים מאחורי המטען היום.

"לא קיבלנו כל התרעה מוקדמת", סיפר היום השגריר היווני, מיכאליס קמפניס. "החבילה הגיעה ביום שישי אחר הצהריים, כשהשגרירות כבר הייתה סגורה. היום מצא אותה עובד הדואר, שהיה מודע כבר לערנות המוגברת הנדרשת ממנו בעקבות הפיגועים בשבוע שעבר". הוא העריך שגם הפעם עומדים אנרכיסטים מאחורי הפיגועים: "זו ההשערה שלנו, היות שמדובר באותו סוג של חבילות".

כוחות שהוזעקו לשגרירות יוון ברומא אחרי שמטען חבלה נמצא שם. רויטרס
שוטרים ליד שגרירות יוון, היום. חבילות חשודות בעוד חמש שגרירויות התבררו כהתרעות שווא/רויטרס

"החלטנו להשמיע את קולנו, ברעש ובמעשים", נכתב בפתק שנמצא בשרידי אחת החבילות ביום חמישי. "נחריב את מערכת השליטה". הפתק היה חתום על ידי "הפדרציה של האנרכיה", איחוד רופף של ארגונים אנרכיסטיים איטלקיים. לפי ההודעה, המטענים הוכנו על ידי תא "למברוס פונס" - הקרוי על שמו של אנרכיסט יווני שנהרג מאש המשטרה במרץ האחרון. ההודעה הביעה סולידריות עם ארוני אנרכיסטים בארגנטינה, צ'ילה, מקסיקו, ספרד ויוון.

יומיים לפני כן נמצא מטען דמה מאולתר בקרון של הרכבת התחתית בעיר. היה בו חומר נפץ, אולם הוא לא כלל מרעום ולכן הוערך כי לא יודע להתפוצץ, אלא רק להבהיל. גם במקרה זה הוערך כי אנרכיסטים עומדים מאחורי העניין, אך לא התקבלה הודעת קבלת אחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully