וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור ברומא: פיצוצים בנציגויות שוויץ וצ'ילה

עובד חדר הדואר בשגרירות שוויץ באיטליה נפצע קשה מפיצוץ חבילה שהחזיק בידיו. כעבור זמן קצר נפצע אדם באורח קשה מפיצוץ בשגרירות צ'ילה. משטרת רומא: בודקים את כל השגרירויות בעיר

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: דורון שטיין. קריינות: אביב אברמוביץ')

מתקפת פיגועים בבירת איטליה? שני פיצוצים אירעו אחר הצהריים (חמישי) בנציגויות זרות ברומא, בהם נפצעו שני בני אדם באורח קשה - יומיים לאחר מציאת מטען מאולתר ברכבת התחתית בעיר.

אף גורם לא קיבל אחריות על שני האירועים ולא ברור מי עומד מאחוריהם, אולם יש דמיון במאפייניהם לכמה אירועים בחודש שעבר באתונה בירת יוון, שם שלחו פעילי שמאל קיצוניים חבילות נפץ לכמה נציגויות זרות.

חבלני משטרה מגיעים לשגרירות שוויץ ברומא, בעקבות הפיגוע שם. Angelo Carconi, AP
חבלני משטרה שהוזעקו לשגרירות שוויץ/AP, Angelo Carconi

באירוע הראשון, נפצע באורח קשה בצהריים עובד חדר הדואר בשגרירות שוויץ בעיר, כתוצאה מפיצוץ חבילה שהחזיק בידיו. הפצוע, אזרח שוויצרי, נפצע בידיו ופונה לבית חולים. דובר של משטרת רומא הסביר כי הפיצוץ אירע בעת שפתח את החבילה.

כשעתיים לאחר מכן דווח על פיצוץ נוסף, בשגרירות צ'ילה בעיר, שגם בו נפצע אדם באורח קשה. עדיין לא ידועים פרטים נוספים על אירוע זה. שר החוץ פרנקו פרטיני כינה את האירועים "מעשה אלימות מגונה", ואילו ראש העיר רומא, ג'אני אלמאנו, אמר כי מדובר ב"גל של טרור".

משטרת רומא הודיעה כי לנוכח האירועים, היא פתחה בסדרת בדיקות של כל השגרירויות בעיר. בשלב מסוים דווח גם על מציאת "חבילה חשודה" בשגרירות אוקראינה בעיר - אולם כעבור זמן קצר נמסר כי הבדיקה העלתה שבחבילה לא היה דבר מסוכן, ומדובר היה ככל הנראה בבהלת שווא.

בכך נוצר רצף של אירועים חבלניים בבירת איטליה בתוך פחות מ-48 שעות. לפני יומיים נמצא מטען חבלה מאולתר בקרון ברכבת התחתית ברומא, שלא התפוצץ משום שלא היה לו מרעום. המטען התגלה על ידי כרטיסן בתוך קופסת נעליים בקרון הריק בתחנת רביביה שבפאתי הבירה, אחרי שהנוסעים כבר ירדו מהרכבת שהגיעה לתחנתה האחרונה. המתקן המאולתר כלל אבק שריפה וצינורות מתכת, אך כנראה לא היה מיועד להתפוצץ, אלא רק לשמש כפרובוקציה.

עדכון ראשון: 13:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully