וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה: הרוג בפיצוץ מכונית בשטוקוהלם

אדם אחד נהרג ושניים נוספים נפצעו קל לאחר שמכונית התפוצצה בלב מרכז קניות שוקק בשטוקהולם. לפני הפיצוץ התקבלה התראה: "אל תבזו את הנביא מוחמד"

אדם נהרג הערב (שבת) לאחר שמכונית התפוצצה בשטוקהולם, בירת שבדיה. שני בני אדם נוספים נפצעו קל כתוצאה מהפיצוץ, שאירע בלב מרכז קניות שוקק. דקות לפני הפיצוץ התקבלה התראה בה נאמר: "הפסיקו את השפלת הנביא מוחמד".

דוברת המשטרה המקומית, פטרה סולנדר, אמרה כי באירוע היו כמה פיצוצים עוקבים, קודם ברכב ולאחר מכן במקום נוסף וכי המקום היה עמוס בהמוני אנשים שהגיעו לערוך קניות במהלך סוף השבוע. סולנדר סירבה לומר מה הייתה סיבת הפיצוץ ורק אמרה כי "איננו רוצים לעסוק בספקולציות, ולקבוע האם זה פיצוץ מכוון או תאונה".

"אין סכנה שיהיו פיצוצים נוספים", הוסיפה סולנדר. המכונית שהתפוצצה נשלחה לבדיקות, בכדי לקבוע מה גרם לפיצוץ הקטלני. מספר עדי ראייה סיפרו כי ראו אנשים נמלטים מהמקום, לאחר סדרת הפיצוצים, אולם עדי ראיהי אחרים טוענים כי ראו זיקוקי דינור ברכב שהתפוצץ.

סוכנות הידיעות השבדית TT דיווחה כי עשר דקות לפני שאירע הפיצוץ היא קיבלה התראה באמצעות הדואר האלקטרוני. לפי סוכנות הידיעות, בהודעה היה קובץ קול בשפה הערבית ובשבדית, ובו נאמרו דברים בגנות שתיקתה של שבדיה לנוכח קריקטורות מאת האמן לארס וילקס, שביזו את הנביא מוחמד. "פעולותנו ידברו בעד עצמן, כל עוד לא תפסיקו את מלחמתכם המטופשת נגד האיסלם, את ההשפלה של הנביא, ואת תמיכתם המטופשת בחזיר וילקס", נאמר בהתראה.

עדכון ראשון: 21:36

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully