וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו המעצר יצא שוב, ייתכן שאסאנג' ייעצר היום

הפרקליטות השבדית הודיעה כי ערכה את התיקונים הנדרשים בצו המעצר הבינלאומי נגד מייסד ויקיליקס, החשוד באונס ושוהה בבריטניה - שם דיווחו העיתונים כי ברגע שיתקבל הצו, הוא ייעצר

בעוד אתר "ויקיליקס" מנהל מערכה בניסיון להישאר באוויר אל מול מתקפות האקרים ורדיפת הממשל האמריקאי, ונאלץ להעתיק היום (שישי) את מיקומו לשוויץ, נראה כי מייסד האתר עלול למצוא עצמו בקרוב מאחורי סורג ובריח.

הרשויות בשבדיה הודיעו אחר הצהריים כי השלימו את התיקונים הנדרשים בצו המעצר הבינלאומי נגד ג'וליאן אסאנג', המבוקש במדינה בחשד לאונס. בתיווך האינטרפול, יצא היום הצו מחדש - במהלך הסולל את הדרך למעצרו של אסאנג' בזמן הקרוב, ייתכן אף היום, בבריטניה.

אתמול התברר שאסאנג', שמיקומו לא היה ידוע במשך חודשים, שוהה בשטח בריטניה, כנראה בדרום-מזרח אנגליה. עוד התברר כי המשטרה המקומית יודעת על מיקומו זה כחודש - אך אינה יכולה לעשות דבר בעניין, בגלל טעויות טכניות שנפלו בצו השבדי, שאינן מאפשרות את אכיפתו.

היום, כך נראה, סודר העניין. "שלחנו את הצו", אמרה היום דוברת הפרקליטות השבדית, קארין רוזנדר. "הם ביקשו מידע משלים, וכעת יש להם אותו". היא לא ידעה לומר אם הרשויות בבריטניה כבר קיבלו אותו ואישרו שהוא תקין, אך ציינה כי "הם לא אמרו את ההיפך".

התקשורת הבריטית דיווחה היום כי אם הצו יגיע, יש אפשרות שאסאנג' ייעצר עוד היום. על פי הדיווחים, בלשי הסקוטלנד יארד נערכו כבר אתמול לעצור את אסאנג' בן ה-39, והם רק ממתינים לפקודה. במשטרה, כך דווח, ערוכים לקבל את הצו המתוקן כבר היום, או לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא. על פי פרקליטו של אסאנג', הוא כלל לא מנסה להסתתר, וסיפק לרשויות הבריטיות את פרטי הקשר שלו כשנחת במדינה באוקטובר.

אסאנג' עצמו בילה את היום במענה לשאלות גולשים, בפורום שנפתח באתר העיתון הבריטי "גרדיאן" - אחד מחמשת העיתונים שקיבלו מראש את מסמכי מחלקת המדינה שנחשפו השבוע על ידי אתר ההדלפות. הצ'ט אמנם התעכב במשך כמה שעות בגלל עומס הגולשים הרב שגרם לקריסה זמנית של האתר, אך לבסוף התקיים. אסאנג' חזר על המסרים הקבועים בדבר "זכות הציבור לדעת", וגם השיב על שאלות אישיות שונות לגבי המניעים שלו ותוכניותיו. בין היתר, גילה לגולשים כי קיבל איומים על חייו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully