וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכחיש שואה בריטי: הפכו את אושוויץ לדיסנילנד

ההיסטוריון דיוויד אירווינג טוען כי הרשויות בפולין הפכו את המחנה ל"אתר תיירות בסגנון דיסנילנד" ולמכונה לייצור כסף. הוסיף: מגדלי השמירה המוצבים באושוויץ לא היו שם במקור

ההיסטוריון הבריטי ומכחיש השואה דיוויד אירווינג מאשים את הרשויות בפולין בהפיכת מחנה אושוויץ ל"אתר תיירות בסגנון דיסנילנד". אירווינג, שריצה עונש מאסר באוסטריה בגין הכחשת השואה, אמר בראיון לעיתון הבריטי "דיילי מייל" שהתפרסם היום (שבת) כי המחנה הפך למכונה לייצור כסף ואף טען כי מגדלי השמירה המוצבים בו אינם אותנטיים.

"אני היסטוריון כבר 40 שנה ויודע לזהות זיוף כשאני רואה אחד כזה", הצהיר אירווינג. "כשמסתכלים בתמונות ישנות של אושוויץ, לא מופיעים בהן המגדלים שקיימים היום במחנה". מכחיש השואה אמר את הדברים בעקבות ביקורת שהוטחה בו בגין סיור מודרך שהוא צפוי לערוך בהמשך החודש בפולין. הסיור צפוי לכלול בין השאר את מחנה ההשמדה טרבלינקה ואתרים ששימשו כמפקדות של אדולף היטלר ומפקד ה-אס.אס היינריך הימלר.

אירווינג אמר ל"דיילי מיל" כי המסע שהוא יזם ופרסם באתר האינטנרט שלו זוכה לפופולריות רבה, עד כי הוא נאלץ לדחות חלק מהאנשים שנרשמו אליו בשל היעדר מקום. לדבריו, בכוונתו לערוך מסע דומה בפולין מדי שנתיים.

ההיסטוריון גם טען בראיון כי אין בסיס לתיוגו כ"מכחיש שואה". "אין עוררין על כך שהנאצים הרגו מיליונים במחנות הללו. כשאנשים מכנים אותי 'מכחיש שואה', זה מכעיס אותי".

בנובמבר 2005 נעצר אירווינג באוסטריה, על פי צו מעצר שהוצא נגדו שש שנים קודם לכן בגין הכחשת השואה במסגרת נאום שנשא. הוא נידון לשלוש שנות מאסר, אך בעקבות ערעור שהגיש נוכו שני שלישים מעונשו, והוא שוחרר מהכלא לאחר 13 חודשי מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully