וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוותים של 669 ייצאו לחלץ הגופות ברומניה

27.7.2010 / 20:02

צוותים של יחידת החילוץ והפינוי של צה"ל ייצאו מחר לחלץ את שבע הגופות שאותרו באזור התרסקות מסוק היסעור ברומניה. אליהם יתלוו נציגי הרבנות הצבאית כדי לזהות את הגופות. הודעות נמסרו למשפחות של ששת אנשי חיל האוויר הישראלי שהיו על המסוק

דובר צה"ל

(צילום: דו"צ)

צוותים של יחידת החילוץ 669 ייצאו מחר (רביעי) אל אזור התרסקות מסוק היסעור ברומניה. הצוותים יחלו בחילוץ הגופות וחלקי המסוק שעשויים לסייע בחקירת התאונה. במסגרת המבצע המורכב צפויים מסוקי יסעור שנמצאים ברומניה להטיס את המחלצים מעל אזור ההתרסקות, לשם הם יירדו בכבלים. מפקד יחידת 669, סא"ל א', צפוי להוביל את המבצע, זאת לאחר שהגיע היום לבסיס חיל האוויר ברומניה יחד עם המשלחת הישראלית עליה הוא מפקד. לאחר מכן צפויות הגופות לעבור לידי אנשי הרבנות הצבאית, לצורך זיהוי סופי של החללים. זאת על פי הכללים הנהוגים בצה"ל.

מוקדם יותר דווח כי שבע גופות נמצאו באזור ההתרסקות. מצה"ל נמסר, כי הגיע לידיו דיווח, לפיו תובע רומני מוסמך חתם על אישור מוות ודאי לגבי הגופות. גורמי זיהוי חללים ונציגים של הרבנות הצבאית שהגיעו הבוקר לרומניה במסגרת משלחת החילוץ של צה"ל נערכים להגעה לאזור האסון ולזיהוי הגופות. הודעה נמסרה למשפחות ששת אנשי חיל האוויר הישראלי שהיו על המסוק.

במקביל, משרד ההגנה הרומני הודיע הערב כי איש לא ניצל בתאונת מסוק היסעור של צה"ל אתמול ברומניה. בהודעת המשרד נאמר כי שר ההגנה גבריאל אופראה מסר למקבילו הישראלי אהוד ברק את תנחומיו על מותם של ששת אנשי חיל האוויר שהיו על המסוק.

במשך היום נערכו ברומניה חיפושים בניסיון למצוא את הנעדרים. עם זאת, גורמים רשמיים במדינה הודיעו הערב על הפסקת החיפושים בשל תנאי מזג האוויר הקשים ותוואי השטח ההררי. החיפושים אחר שרידים בזירת ההתרסקות, יימשכו מחר בבוקר.

5 קצינים היו על המסוק

מוקדם יותר מסרו גורמים בחיל האוויר כי הנחת העבודה היא שלא היו ניצולים בהתרסקות. משלחת צה"ל לחיפושים הגיעה לרומניה בשני מטוסי הרקולס של חיל האוויר, והיא כוללת צוותים של יחידת החילוץ של חיל האוויר 669, כוחות רפואה של צה"ל, צוות כלבנים של יחידת עוקץ וכן אנשי הרבנות הצבאית, למקרה שיהיה צורך בטיפול בגופות. בסך הכל מונה המשלחת כ-80 בני אדם.

התאונה האווירית אירעה אתמול סמוך לשעה 16:20 שעון ישראל, אז אבד הקשר עם מסוק היסעור שטס במבנה של זוג במסגרת אימון משותף עם חיל האוויר הרומני.

ששת הישראלים שהיו על מסוק היסעור הם: סא"ל אבנר גולדמן, בן 48 ממודיעין, סא"ל דניאל שיפנבאור, ראש ענף בקרייה שהיה מוצב במסוק בהצבת חירום, בן 43 ממושב קידרון, רס"ן יהל קשת, בן 33 מחצרים, רס"ן ליאור שי, סגן מפקד הטייסת השני, בן 28 מתל נוף, סגן ניר לקריף, 25 מתל נוף ורב סמל אורן כהן, בן 24 מרחובות.

עדכון ראשון: 17:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully