וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אתר ברשת חושף את הלחימה באפגניסטן

למעלה מ-90 אלף מסמכים מסווגים המתעדים את הלחימה באפגניסטן דלפו לרשת האינטרנט, כך מדווח "הגרדיאן" הבריטי. במסמכים מתוארים 144 מקרים של הרג אזרחים שמעולם לא דווחו

דליפת ענק של מידע מסווג, מהגדולות בהיסטוריה של הצבא האמריקאי, חושפת את התמונה הלא-מצונזרת של המלחמה באפגניסטן: עיתון ה"גרדיאן" הבריטי מדווח הלילה (שני) כי אתר Wikileaks חשף יותר מ-90 אלף דו"חות מבצעיים סודיים של צבא ארצות הברית, המציגים את הפנים הלא-מוכרות של המלחמה באפגניסטן. המסמכים הועברו למערכות של ה"גרדיאן", ה"ניו יורק טיימס" ו"דר שפיגל" מראש, על מנת שישתפו פעולה ויוכלו לעשות סדר במסמכים עבור הקוראים.

הדוחות חושפים תקריות שמעולם לא דווחו, בהן נהרגו 144 אזרחים מאש כוחות הקואליציה, פעילויות של יחידות לחיסול מחבלים, וכן עדויות לכך שהטליבאן רכש טילי נ"מ מתקדמים. בנוסף, מובאים בהם עדויות לכך שגורמים בפקיסטן פעלו בשיתוף פעולה עם לוחמי הטליבן באפגניטן במערכות העיתונים אליהם הועברו המסמכים ניתנו הסברים לקוראים כיצד יש לקרוא אותם, לקראת שחרור המידע לרשת על ידי אנשי האתר Wikileaks.

לפני מספר חודשים חשף האתר Wikileaks הקלטה מסווגת של מסוק אמריקאי, אשר ירה על קבוצה של אזרחים בעירק, ביניהם שני עיתונאים של סוכנות הידיעות רויטרס. ההדלפה ההיא, כמו גם ההדלפה הנוכחית, קשורות ככל הנראה לבראדלי מאנינג, אנליסט של צבא ארה"ב. מאנינג נעצר בסוף חודש מאי לאחר שהאקר שעימו יצר קשר בכדי לספר לו על ההדלפות, דיווח על כך לכוחות הביטחון.

האתר WikiLeaks מתופעל על ידי קבוצה של עיתונאים, ובראשם ג'וליאן אסאנג', שהינו גם היחיד מבין אנשי האתר אשר מוכן להזדהות. לטענת המפעילים, יש בידיהם מיליוני מסמכים שנוגעים לפעילות אמריקאית ברחבי העולם, ורק חלק מהם מתפרסמים כעת.

בבית הלבן מיהרו להגיב להדלפה הנוכחית, והדגישו שמדובר בפעילויות שנעשו תחת ממשל בוש. בהודעה שהוציא הממשל בוושינגטון גינו את דבר הדליפה, וציינו כי המסמכים מסכנים חיי אדם וכן את ביטחון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully