וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעטפות הכסף בצרפת: גזבר מפלגת השלטון התפטר

בניסיון לצמצם את הנזק שנגרם לניקולא סרקוזי בפרשת תרומות בלתי-חוקיות, הודיע שר העבודה אריק וורת' כי הוא מתפטר מתפקידו כגזבר מפלגת השלטון

שר העבודה של צרפת, המעורב ב"פרשת המעטפות" שמסעירה את המדינה, הודיע היום (שלישי) כי יתפטר מתפקידו כגזבר מפלגת השלטון UMP.

אתמול אמר נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בראיון טלוויזיוני כי הוא יעץ לוורת' לוותר על תפקיד הגזבר, ולהתמקד ביישום הרפורמה במערכת הפנסיה במדינה. סרקוזי מבקש לצמצמם את מימדי שערוריית התרומות הלא-חוקיות שגרמה לירידה באמון הציבור בנשיא.

סרקוזי הצהיר שוורת' "נוקה" על ידי אנשי משרד האוצר מהחשדות לפיהם הוא התערב בענייני המס של האישה העשירה ביותר בצרפת, יורשת איפריית לוריאל ליליאן בטנקור, והביע אמון ביושרו של מקורבו. עם זאת, המשטרה חוקרת אם וורת' קיבל באופן לא חוקים סכומי כסף גדולים במזומן כתרומה של בטנקור למערכת הבחירות של סרקוזי ב-2007.

עוד התגלה כי רעייתו של וורת' עבדה בחברה שניהלה את הונה של בנטקור, אך התפטרה בחודש שעבר. השר עצמו הכחיש כי פעל שלא כשורה, ודחה טענות בדבר ניגוד אינטרסים בין תפקידו כגזבר מפלגת השלטון לבין היותו שר התקציב, תפקיד אותו מילא עד חודש מרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully