וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: תאום הנשיא המנוח הפסיד בבחירות בפולין

בתום ספירת 95% מהקולות בפולין עולה כי הנשיא בפועל ברוניסלב קומורובסקי גבר על יריבו ירוסלב ק'צינסקי בבחירות לנשיאות. קומורובסקי: "היום הדמוקרטיה ניצחה"

המועמד לנשיאות פולין ברוניסלב קומורובסקי הוא המוביל הלילה (שני) במירוץ לנשיאות בתום ספירה של כ-95% מהקלפיות במדינה. קומורובסקי זכה לרוב של 52.6% מקולות המצביעים ואילו יריבו ממפלגת האופוזיציה ירוסלב קצ'ינסקי זכה ל-47.4% מהקולות. עם זאת מסרה ועדת הבחירות כי הזוכה הרשמי יוכרז רק בשעות הצהרים.

ברוניסלב קומורובסקי יהיה ככל הנראה נשיא פולין גם בשנים הקרובות. כך עולה הלילה (שני) בתום ספירת 95% מקולות המצביעים. קומורובסקי זכה לרוב של 52.6% מקולות המצביעים ואילו יריבו ממפלגת האופוזיציה ירוסלב קצ'ינסקי זכה ל-47.4% מהקולות. עם זאת מסרה ועדת הבחירות כי הזוכה הרשמי יוכרז רק בשעות הצהרים.

במהלך השעות שלאחר סגירת הקלפיות נעה ההובלה בבחירות בין שני המועמדים הלוך ושוב. במדגם הבחירות של הטלוויזיה הממלכתית של פולין למשל, שפורסם עם סגירת הקלפיות בבחירות לנשיאות, נמצא כי קומורובסקי גרף 53% מהקולות בעוד יריבו ירוסלב ק'צינסקי קיבל 47%. בעקבות הפרסום המוקדם, הודה קצ'ינסקי בתבוסתו בבחירות בנאום בפני תומכיו ואילו קומורובסקי אמר כי "היום הדמוקרטיה ניצחה, הדמוקרטיה של פולין. חשוב לבנות אחדות ולא לעודד פילוג".

לאחר מכן, בתום ספירת 51% מהקלפיות במדינה עלה כי דווקא אחיו של נשיא פולין לך קצ'ינסקי שנהרג בהתרסקות מטוס, הוא המוביל בבחירות למדינה. על פי התוצאות, קומורובסקי זכה ל-49.6% מהקולות ואילו קצ'ינסקי זכה ל-50.4%.

שיעורי ההצבעה בסיבוב השני של הבחירות היו גבוהים מאלה של הסיבוב הראשון ועלו מ-54% ל-56.2%. הסיבוב השני נערך, מכיוון שאף לא אחד מהמתמודדים הצליח לזכות ב-50% מהקולות בסיבוב הראשון שנערך ב-20 ביוני. בפולין יש 30 מיליון בעלי זכות בחירה מתוך 38 מיליון התושבים. 54% מהם הצביעו בסיבוב הראשון, בו זכה קומורובסקי ב-41.5% מהקולות לעומת 36.5% מהם שקיבל קצ'ינסקי.


עדכון ראשון - 22:51 4.7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully