וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: הבחירות לנשיאות עוברות לסיבוב שני

ממשלת אנגלה מרקל עומדת בפני אחד ממבחני המנהיגות הקשים ביותר במהלך תשעת חודשי כהונתה. מועמד הקואליציה לנשיאות המדינה לא זכה ברוב הדרוש בבחירות והן עוברות לסיבוב שני

ההצבעה בפרלמנט הגרמני לנשיאות המדינה עוברת לסיבוב שני לאחר שכריסטיאן וולף, המועמד של הקנצלרית אנגלה מרקל, לא השיג רוב מוחלט בסיבוב הראשון, כך הודיע בצהריים (רביעי) דובר הפרלמנט. וולף, ראש ממשלת סקסוניה התחתונה, התמודד מול מועמד המרכז-שמאל יואכים גאוק. הסיבוב השני ייערך בשעות הקרובות.

על הנייר, נראה היה שלקואליציית המרכז-ימין של הקנצלרית היה רוב מוחלט באסיפה הפדרלית המורכבת מחברי פרלמנט ונציגים מ-16 המדינות המרכיבות את גרמניה, שהתכנסה להצבעה החשאית. לקואליציה יש 644 מושבים במושב המיוחד, הרבה יותר מ-623 הקולות הנדרשים לניצחון מוחלט של וולף. אולם הוא זכה רק ב-600 קולות, כלומר כמה מחברי הקואליציה הצביעו עבור מנהיג האופוזיציה, מנהיג זכויות אזרח פופולרי ממזרח גרמניה. גאוק, זכה ב-499 מהקולות, ומועמד השמאל לוק יוכימסן זכה ב-126 קולות.

למרות שתפקיד הנשיא בגרמניה הוא טקסי בעיקרו, הבחירות נתפסות כמבחן למעמדה של הקנצלרית. אם וולף, סגן ראש מפלגתה של מרקל הנוצרים-דמוקרטים, לא יזכה ברוב מוחלט בסיבוב השני, ייערך סיבוב שלישי בו המועמדים יצטרכו רוב פשוט. אולם ניצחון שכזה, שלא לומר הפסד, יהווה מבוכה רבה למרקל, בתקופה בה שיעורי התמיכה בממשלה הגיעו לשיא שלילי בסקרים, והנהגתה לאור משבר האירו והדחיפה לנקיטת צעדי צנע זכתה לביקורת חריפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully