וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: לפחות 5 ממשתתפי המשט - אנשי טרור

צה"ל פרסם מידע מודיעיני שחושף כי לפחות חמישה מפעילי האונייה הטורקית "מרמרה" הם "אנשי טרור מוכרים". בין המשתתפים: פעיל חמאס שאמור היה להקים יחידת קומנדו בעזה, פעיל נוסף התומך בארגון אל-קאעדה ואזרחית אמריקאית שניסתה להעביר רכיבים אלקטרונים אסורים

דובר צה"ל

(באדיבות דובר צה"ל)

לפחות חמישה מנוסעי האונייה הטורקית "מרמרה" הם אנשי טרור מוכרים שהתכוונו להגיע לעזה על מנת לסייע לארגון חמאס בפעילות נגד מדינת ישראל – כך עולה מחקירות וניתוחים שביצעו רשויות הביטחון, אמ"ן והשב"כ לאחר היציאה למבצע ההשתלטות על המשט הבינלאומי לחופי עזה.

המידע פורסם אתמול (ראשון) בראשונה במסגרת ניסיונות צה"ל להוכיח את טענת כוחות הביטחון, כי המשט לעזה לא נעשה מטעמים הומניטריים, אלא מתוך כוונות טרור. כל הפעילים שהוזכרו בדו"ח הועברו לטורקיה והם אינם נמצאים בשעה זו בידי כוחות הביטחון בישראל.

על פי המידע, לפחות חמישה מנוסעי ספינת מרמרה הם בעלי עבר מוכח של פעילות לוחמנית אנטי-ישראלית או חברות בארגוני טרור. אחד הנוסעים, קן אוקייף, בן 41, אמור היה לדברי צה"ל לסייע לחמאס להקים יחידת קומנדו ברצועת עזה ולתפקד בה כמאמן הראשי. אוקייף, אזרח ארצות הברית בעל אזרחות בריטית, מוכר לכוחות הביטחון כפעיל חמאס.

האם פעילי השלום היו טרוריסטים במסווה?

על פי המידע, על הספינה היה עוד גם חאסן איינסי, אזרח טורקיה המעביר דרך קבע כספים לארגון הג'יהאד האיסלמי. כמו כן, בין נוסעי הספינה היה גם חוסין אורוש, אזרח טורקי ופעיל בארגון המוסלמי הקיצוני בטורקיה, ה-IHH. לטענת צה"ל, הפעיל ביקש להיכנס לרצועה על מנת לסייע בהעברת פעילי אל קאעדה לרצועה דרך טורקיה.

בספינה היתה גם, פטימה מחמדי, אזרחית ארה"ב ממוצא אירני בת 31, פעילת ארגון "ויוה פלסטין". לטענת צה"ל, מחמדי היתה אמורה להכניס לרצועה רכיבים אלקטרוניים אסורים שנועדו לשמש לפעילות טרור ולהרכבת מטעני חבלה. בהצהרה נמסר עוד כי קיים מידע הקושר את ארבעת הפעילים, יחד עם פעיל נוסף שהיה על סיפונה של האונייה, לארגוני טרור ופעילות טרור.

במהלך העימות שאירע ביום שני האחרון בין חיילי הקומנדו של חיל הים לבין פעילי האונייה הטורקית "מרמרה" שהובילה את ספינות המשט לחופי עזה נהרגו תשעה פעילים. תומכי המשט טוענים כי הפעילים תקפו את חיילי צה"ל בעת שאלה פלשו לתחום האונייה וכך הפרו את החוק הבינלאומי. בישראל טוענים מנגד כי המשט היה פרובוקציה מכוונת מצד ארגונים תומכי טרור שפועלים לשלול את קיומה של מדינת ישראל. עוד יצוין שמן הפרסום משתמע, שהמידע שנחשף הערב לא היה בהישג ידו של צה"ל, ערב היציאה למבצע הצבאי.

עדכון ראשון: 20:47

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully