וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: קלג יצטרף לממשלתו של קמרון

יממה סוערת עברה על בריטניה: גורדון בראון התפטר, מנהיג השמרנים קמרון ינהיג את הקואליציה, מנהיג הליברל-דמוקרטים יכהן כסגנו ואף ברק אובמה הספיק להתקשר ולאחל מזל טוב. קמרון: "בריטניה זקוקה לרפורמה"

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

תוך פחות מיממה מערך הכוחות במערכת הפוליטית בבריטניה התהפך על פיו. לאחר התפטרותו של ראש הממשלה ומנהיג מפלגת הלייבור גורדון בראון, הפקידה המלכה אליזבת בידי מנהיג המפלגה השמרנית דיוויד קמרון את מלאכת הרכבת הקואליציה. תוך מספר שעות – הצטרף אליו מנהיג הליברל-דמוקרטים הצעיר ניק קלג – והנשיא האמריקאי ברק אובמה הספיק להזמין את קמרון להתארח בוושינגטון.

שעות לאחר שמונה לראש ממשלת בריטניה בפועל מינה הלילה (רביעי) דיוויד קמרון את מנהיג המפלגה הליברל דמוקרטית בבריטניה קלג לתפקיד סגנו. בכך הוסכם על צירופה של מפלגתו של קלג לקואליציה בראשות המפלגה השמרנית. דוברו שלקמרון ציין כי "גם הוד מלכותה המלכה אליזבת אישרה את המינוי".

בתוך כך בירך נשיא ארצות הברית את קמרון על בחירתו לתפקיד, ובמהלך שיחת הטלפון שניהלו חזר והזכיר אובמה את מחויבותו למערכת היחסים בין המדינות. מהבית הלבן נמסר כי במהלך השיחה הזמין אובמה את קמרון להתארח בוושינגטון כבר במהלך הקיץ. "לארה"ב אין ידיד קרוב יותר או בת ברית טובה יותר מבריטניה, ואני חוזר ומדגיש את מחויבותנו ואת הקשר המיוחד ששורר בין המדינות. מדובר במערכת יחסים ארוכת שנים והכרחית הן לבטחון ארה"ב והן לבטחון בריטניה".

קמרון: קואליציה עם קלג תבטיח לנו יציבות וחוזק

מוקדם יותר אישרה מלכת בריטניה אליזבת' למפלגת השמרנים בבריטניה להרכיב את הממשלה החדשה במדינה. הודעת המלכה ניתנה לאחר התפטרותו של ראש הממשלה גורדון בראון מהתפקיד. בכך הופך קמרון באופן מעשי לראש הממשלה החדש של הממלכה.

לאחר הודעת המלכה אמר קמרון במסיבת עיתונאים שכינס בפתח משכן ראש הממשלה ברחוב דאונינג 10 כי "אני מקבל את הצעת המלכה להרכיב את הממשלה החדשה בבריטניה. המערכת הפוליטית של בריטניה חייבת לעבור רפורמה".

קמרון הוסיף כי ממשלה עם הליברל-דמוקרטים היא "הדרך הנכונה להבטיח למדינה שלנו ממשלה חזקה, יציבה, טובה וראויה - לה אנו זקוקים מאוד".

לדבריו של קמרון, הוא ומנהיג הליברל דמוקרטים, ניק קלג, הסכימו "לשים בצד את חילוקי הדעות בין המפלגות ולעבוד יחד לטובת המדינה". קמרון הודה כי "זה יהיה קשה ויצריך עבודה רבה, אבל אני מאמין שיחד נוכל להנהיג ממשלה יציבה וחזקה". קמרון הוסיף כי אחת מהמשימות הראשונות של ממשלתו תהיה לרכוש מחדש את האמון של הציבור במערכת הפוליטית בעקבות השערוריות האחרונות שנחשפו.

בראון: בפני קמרון עומדות הכרעות גורליות

מוקדם יותר הודיע ראש הממשלה גורדון בראון על התפטרותו המיידית מהתפקיד. בראון אמר לכתבים: "הודעתי למזכיר הפרטי של המלכה על כוונתי להגיש לה את התפטרותי". בראון הוסיף ואמר כי התפטרותו מתפקיד יו"ר מפלגת הלייבור תיכנס לתוקפה באופן מיידי.

"במקרה שהמלכה תקבל את הודעתי, אמליץ לה להטיל על מנהיג האופוזיציה את מלאכת הרכבת הממשלה", אמר בראון, "אני מאחל הצלחה לראש הממשלה הבא, כיוון שעומדות בפניו החלטות חשובות ומכריעות בעתיד".

בראון, שכיהן בראש ממשלת בריטניה מאז החליף את טוני בלייר ביוני 2007, עמד לצד אשתו ושני בניו בפתח משרדו ואמר כי הוא "אהב את התפקיד" וכי הייתה לו "זכות רבה לשרת את המדינה".

(עדכון ראשון: 21:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully