וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: המו"מ להקמת קואליציה מתחדש היום

נציגי השמרנים והליברל-דמוקרטים נפגשים להמשך המשא ומתן להקמת קואליציה, שתשבור את הקיפאון הפוליטי ותדיח את הלייבור מראשות הממשלה לאחר 13 שנים בשלטון

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ענן האפר הוולקני חזר לסכן את שמי בריטניה, אך הערפל הפוליטי מדאיג את התושבים לא פחות. היום (ראשון) צפויים להיפגש שוב בכירים במפלגת השמרנים והליברל-דמוקרטים להמשך המשא ומתן להקמת קואליציה, אולם נראה כי הצדדים לא צפויים לגבש הסכם לפחות עד מחר בבוקר.

אתמול נפגשו דייוויד קמרון, מנהיג השמרנים, וניק קלג, מנהיג הליברל-דמוקרטים, לפגישה פרטית בת 70 דקות בניסיון לגבש חזית מאוחדת שתדיח את הלייבור מהשלטון לאחר 13 שנים.
לאחר הפגישה טלפן לקלג גורדון בראון, ראש הממשלה ומנהיג הלייבור, לשיחה, שתוארה כידידותית.

שתי המפלגות קרובות יותר ברוב התחומים לעומת חיבור של הליברל-דמוקרטים לשמרנים. אם קמרון וקלג לא יוכלו להגיע להסכמה, קמרון ינסה לנסות לשלוט במסגרת ממשלת מיעוט.

אתמול זכה קלג בתמיכת מפלגתו לקיים משא ומתן עם השמרנים, שלדבריו הציעה "הצעה גדולה, פתוחה ומקיפה". אחד הנושאים שסביר להניח שיעלו בדיונים הוא רפורמת בחירות.

במקביל, קמרון אמר לתומכיו כי המו"מ יכלול "פשרות". עם זאת, הוא הבטיח לשמור על הבטחתו לא לתת יותר כוח לאיחוד האירופי, "להיות חלש בנושאי הגירה, או להעמיד בסכנה את ביטחון המדינה". אולם, למען המדינה המפלגה השמרנית תוכל לוותר בתחומים כמו התכנית הליברל דמוקרטית לקצץ במסים לשכבות החלשות, והביע תקווה כי הם יגיעו עם "גישה קונסטרוקטיבית דומה".

בשל אי-הוודאות הפוליטית, שבר גורדון בראון את המסורת הבריטית ונותר בדאונינג 10 למרות שמפלגתו הגיעה למקום השני בבחירות, עם 258 מושבים בפרלמנט, לעומת 306 לשמרנים. סקר אל חברת YouGov עבור "הסאנדיי טיימס" מצא ש62% מהנשאלים סבורים שבראון צריך להודות בהפסדו, לעומת 28% שסבורים כי יש לו הזכות להישאר במקומו. כמו כן, 48% אמרו שהשמרנים צריכים להוביל את הממשלה – לבד או בקואליציה, לעומת 31% שמעדיפים איחוד בין הלייבור לליברל-דמוקרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully