וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מצביעה: מי יהיה ראש הממשלה הבא?

טליה שחר מערכת וואלה!

6.5.2010 / 6:29

מיליוני בריטים יילכו היום לקלפיות כדי לבחור פרלמנט חדש ויכריעו מי ינהיג את הממלכה בשנים הקרובות: גורדון בראון, דיוויד קמרון או ניק קלג. התוצאות יתקבלו במהלך הלילה

תאגיד כאן

בריטניה בוחרת. תושבי בריטניה ישתתפו היום (חמישי) באחת מההצבעות הצמודות והמותחות ביותר שידעה בריטניה מאז מערכת הבחירות של 1992. שלושת המועמדים המובילים במערכת הבחירות הנוכחית הם ראש הממשלה הנוכחי ומנהיג מפלגת הלייבור גורדון בראון, מנהיג מפלגת השמרנים דיוויד קמרון ומנהיג מפלגת הליברל דמוקרטים ניק קלג. הקלפיות ייפתחו בשעה 9:00, וההצבעה תסתיים בחצות.

לאחר 13 שנים של שליטת מפלגת הלייבור, מרבית הסקרים צופים כי מפלגת השמרנים בהנהגת דיוויד קמרון, תזכה ברוב פרלמנטרי. יחד עם זאת, נראה שהשמרנים לא יזכו לתמיכה מספקת כדי לזכות בניצחון גורף, ולפיכך בריטניה עשויה לעמוד בפני תרחיש נדיר של ממשלת קואליציה, לראשונה משנת 1974.

המאבק נעשה מורכב עוד יותר נוכח העלייה החדה בתמיכה במפלגתו של ניק קלג לאור הצלחתו בעימותים הטלוויזיוניים. קלג הצעיר והכריזמטי עשוי להוות גורם מכריע בהרכבת הקואליציה, שתידרש למן בחירתה להתמודד עם הגירעון התקציבי שפוגע בכלכלת בריטניה, בתקווה להוציאה מתקופת המיתון.

עבור קלג, הכול פתוח

בסקרים שנערכו במהלך השבועות האחרונים הראתה מפלגתו של ראש הממשלה בראון סימני התאוששות. לפיכך פקידים בממשל הנוכחי מעריכים שקיים סיכוי שמפלגת הלייבור תישאר המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט גם לאחר פרסום תוצאות הבחירות.

תרחיש מסוג זה יציב את המפלגה הסוציאל דמוקרטית בכף המאזניים, שכן היא תידרש להצטרף לקואליציה שתוקם. קלג מצדו הודיע כי הוא יסכים לחבור למפלגת הלייבור, היה והמפלגה תונהג בידי מנהיג אחר במקומו של בראון. מנגד הודיע קלג כי יסכים לשיתוף פעולה קואליציוני עם המפלגה השמרנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully