וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראלי נפצע קל בפיגוע במוסקבה

בין עשרות הפצועים בפיצוצים ברכבת התחתית במוסקבה יש גם ישראלי. לפי רשימות המשרד הרוסי לביטחון פנים זהו דוד בן-דוד, בן 26. רופאו אמר שמצבו "משביע רצון". פוטין: נגרד את האחראים לפיגוע מהביוב

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: לירז לבנה)

בין נפגעי הפיגוע במוסקבה ישנו גם פצוע ישראלי. כך עולה מרשימת הפצועים וההרוגים שהוכנה היום (שלישי) במשרד הרוסי לביטחון פנים ומקרי חירום. מהרשימה המעודכנת עולה כי דוד בן-דוד, ישראלי בן 26, נפצע בפיגוע.

לפי הדיווח של אתר Newsru.co.il – בן-דוד מאושפז במצב קל מחלקת טראומה. רופא אחראי במחלקה בה הוא מאושפז אמר כי מצבו "משביע רצון", אך לא מסר פרטים נוספים. בן-דוד נמצא בבית החולים האקדמי של משרד הבריאות הרוסי ע"ש סצ'נוב. משגרירות ישראל במוסקבה נמסר לאתר הרוסי כי בישראל מודעים למצבו של בן דוד וכי ונמסרה הודעה למשפחתו.

שני הפיגועים התרחשו אתמול ב-7:55 וב-8:40 בבוקר, זמן מוסקבה, בשתי תחנות רכבת תחתית מרכזיות בעיר. 121 בני אדם נפגעו בפיגועים, מהם 38 נהרגו, 73 אושפזו ועשרה קיבלו טיפול במקום. את שני הפיגועים ביצעו מחבלות מתאבדות, ותמונותיהן – כמו גם תמונות של מספר אנשים אשר שיתפו עמן פעולה – הופצו בקרב כוחות הביטחון ברוסיה. ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין אמר בתגובה לפיגועים כי "הטרוריסטים יושמדו".

לצד יום האבל הלאומי שהוכרז היום ברוסיה, התכנסו ראשי המדינה לדיון דחוף. ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר כי מבצעי הפיגועים ומי ששיתפו עמם פעולה ירדו למחתרת, וכעת המשימה של כוחות הביטחון היא "לגרד אותם מתחתית הביוב".

"אנו מחויבים לביטחון האזרחים ונשכלל את האמצעים הטכנולוגיים לאיתור חומרי נפץ ואת מערכות ההצלה וההתרעה האזרחיות", הבטיח פוטין במהלך דיון מיוחד בנושא בטיחות בתחבורה ציבורית. "אני חושב שכולכם מבינים שלא מדובר בכסף או במשאבים שאותם אנו מוכנים להקציב למטרה, אלא באפקטיביות של האמצעים".

פוטין אמר כי אחד מהקרונות שבו בוצע הפיגוע היה מצוייד במצלמות אבטחה. "כמו שאנחנו מבינים כעת, מערכות כאלה
אינן יכולות למנוע מתקפות טרור, אבל הן לא חסרות שימוש
והן יכולות לעזור לגורמי אכיפת החוק למצוא את מארגני הפשע הזה ואת עוזרייהם.אנחנו יודעים שהם מתחבאים, אבל זו שאלה של כבוד עבור שומרי החוק לגרד אותם מהתחתית של הביוב ולהוציאם אל אור היום", אמר פוטין. נשיא המדינה, דימיטרי מדבדב,הבטיח כי כוחות הביטחון ימשיכו במלחמתם בטרור. "השמדנו מחבלים ונמשיך להשמיד אותם", אמר .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully