וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "נציג המוסד בבריטניה יגורש לישראל"

כלי התקשורת בבריטניה מדווחים כי שר החוץ הבריטי יטיל על ישראל את האחריות לזיוף הדרכונים ששימשו את חוליית החיסול של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח. שגריר ישראל בבריטניה זומן למשרד החוץ ועודכן על פרטי החקירה. נציג המוסד, שיוצג כדיפלומט בכיר, יגורש חזרה לארץ

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכת וידאו: יאיר דניאל; קריינות: אילן שניג)

האם המשבר הבא בעקבות פרשת חיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח יגיע מכיוון הממלכה הבריטית? בריטניה צפויה לגרש היום (שלישי) דיפלומט ישראלי עקב השימוש בדרכונים בריטיים מזוייפים בחיסול בכיר החמאס מחמוד אל-מבחוח לפני כחודשיים בדובאיי.

סגן עורך ה"דיילי טלגרף", בנדיקט ברוגאן, פרסם בבלוג שלו באתר העיתון כי נציג המוסד בלונדון הוא הגורם הדיפלומטי שיגורש. לטענת ברוגאן, הנציג היה אמור לעזוב את בריטניה אמש, לפני פרסום הידיעות בנושא. ברוגאן כתב כי הוסכם שאיש המוסד יתואר כ"דיפלומט בכיר".

אחר הצהרים יפרסם שר החוץ הבריטי, דייוויד מיליבנד, הודעה לפני בית הנבחרים לפיה ישראל היא זו שזייפה את הדרכונים שנשאו חברי החולייה. יחד עם זאת, ב-BBC דווח כי מקורות דיפלומטיים מדגישים כי ממשלת בריטניה לא מאשימה את ישראל במעורבות בחיסול עצמו. אתמול זומן שגריר ישראל בבריטניה, רון פרושאור, למשרד החוץ הבריטי ועודכן על תוצאות חקירת ההתנקשות. במשרד החוץ בירושלים סירבו להגיב על הדיווחים.

מחקירת האירוע עלה כי מספר מתנקשים נשאו דרכונים שהיו העתקים של דרכונים של אזרחים בריטים החיים בישראל. כמו כן, היו בשימוש דרכונים של אזרחים אירים, גרמנים, אוסטרליים וצרפתים. אמש עלו השערות שדיפלומט ישראלי בכיר יגורש כביטוי לזעם של בריטניה בשל השימוש בדרכונים בריטיים, שמעמיד בסכנה את בעליהם המקוריים, דיווחים שמקבלים משנה תוקף עם פרסום הידיעות בנושא ברשת סקאיי הבריטית. מקורות במשרד החוץ הבריטי הביעו בפני העיתון את תסכולם מכך שניתן לעשות מעט מאוד על מנת להעניש את ישראל בשל המקרה.

משרד החוץ הבריטי צפוי להקריא היום הודעה שתאשים באופן רשמי את שירותי הביטחון הישראליים בזיוף עד 15 דרכונים בריטיים, שהועתקו לאחר שנלקחו על ידי גורמים בנמל התעופה, כך דיווח הטלגרף. לפי ההודעה, לא ניתן לאשר באופן מוחלט שהמוסד אחראי למבצע, וכי גם החשד נופל גם על המודיעין הצבאי.

בתחילת החודש הורחבה רשימת המבוקשים בהתנקשות באל-מבחוח ל-27 לאחר שהאינטרפול הוסיף 16 חשודים לרשימה. נגד ה-16 הוצאו צווי מעצר מסוג "פרסום אדום", שמאפשרים לפרסם ברחבי העולם את פרטי החשודים וכוללים בקשה למעצרם ולהסגרתם.

עם פרסום רשימת המבוקשים הנוספים הודיע האינטרפול על הצטרפותו הרשמית לחקירת חיסולו של אל-מבחוח. הצטרפות ארגון השיטור הבינלאומי לחקירה נובעת מחשיפותיה של משטרת דובאי בדבר קנה המידה הבינלאומי הרחב של פעולת החיסול.

משטרת דובאי היו הראשונים שהפנו אצבע מאשימה לכיוונה של ישראל. "אני מקווה שיימצא בכיר ישראלי אחד שיודה בביצוע הפשע, במקום להתחמק מתגובה בפני אמצעי התקשורת", אמר מפקד משטרת דובאי דאחי חלפאן, שעמד בראש חקירת חיסול בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח.

עדכון ראשון: 09:38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully