וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה סוערת: האם גורדון בראון בריון?

טליה שחר

22.2.2010 / 12:38

הממלכה הבריטית בהלם לאחר שנחשף כי עובדים ממשרדו של ראש הממשלה פנו למוקד סיוע טלפוני לנפגעי עבירות בריונות. כעת הועלו שאלות בנוגע לכושר מנהיגותו של בראון

מזכיר הממשלה הבריטית נמצא תחת לחץ לחקור את התנהגותו של ראש הממשלה גורדון בראון, לאחר שפורסמו עדויות נוספות על כך שהוא מתנהג בבריונות כלפי עובדיו, כך דיווח אמש (ראשון) העיתון הבריטי "הגרדיאן".

הלחץ על סר גאס אודונל גבר לאחר שמוקד טלפוני לדיווח על מקרי בריונות, גילה כי קיבל מספר פניות מעובדים ברח' דאונינג 10, מעונו ומשרדו של ראש הממשלה הבריטית. זאת, לאחר שבסוף השבוע פורסם ספרו של העיתונאי אנדרו רונסלי שבו נטען כי לבראון יש מזג חם והוא מתנהג בצורה לא נאותה לעובדיו.

מנהלת המוקד הטלפוני, כריסטין פראט, סיפרה ל-BBC כי החליטה לחשוף את הפניות שהתקבלו לאחר שהשר לורד מנדלסון דחה את הטענות בספר, ואמר כי בראון הוא פשוט "תובעני", "אמוציונלי" ו"בעל מידה מסוימת של חוסר סבלנות".

פראט ציינה כי "במהלך החודשים האחרונים קיבלנו מספר פניות מאנשי צוות במשרדו של גורדון בראון". לדבריה, אסור למעסיקים להתכחש למצב אלא לבדוק אותו בהליך נאות. "אנחנו לא רומזים שגורדון בראון הוא בריון, מה שאנו אומרים הוא שלצוות במשרדו, שעובד ישירות עמו, יש בעיות, ויש חששות, והם יצרו קשר עם קו הסיוע שלנו".

בתגובה לדבריה של פראט, התפטרה היום יושבת ראש הארגון שמנהל את קו הסיוע, בטענה של פראט הפרה את סודיות הפניות לארגון.

ראוי להיות מנהיג?

בספרו של רוסלי "סוף המפלגה", נכתב שמזכיר הממשלה,סר גאס, התערב בעבר באופן לא רשמי כדי להרגיע "פקידים מבוהלים, טלפניות שקיבלו יחס גרוע, ועובדים שנחבלו, ואמר להם: 'אל תיקחו את זה באופן אישי'".

משרדו של בראון ניסה להמעיט בערכן של ההאשמות שללו. הוא קרא להן "זדוניות" ותיאר את התפרצויותיו האקראיות של בראון כנובעות מהלהט לעבודתו.

יריביו הפוליטים של בראון ניצלו את ההזדמנות לנגח את ראש הממשלה. וויליאם הייג, בכיר במפלגת השמרנים רמז ברשת סקאיי שגורדון בראון אינו ראוי להנהיג. "אני לא חושב שהוא אי פעם הראה שהוא יכול להנהיג קבוצה שמחה וקבוצה מצליחה, ואולי, אם יש אמת בטענות, זה חלק מהסיבה לכך. אני חושב שזאת אחת הסיבות שהוא מתקשה".

ניק קלג, מנהיג מפלגת הליברל דמוקרטים בבריטניה: "בריונות היא לא מוצדקת, היא לא הולמת, לא משנה איפה אתה עובד וכמה חשוב אתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully