וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל נגד אירן: הזמן אוזל, הסנקציות בדרך

קאנצלרית גרמניה קראה לאירן לשתף פעולה עם המערב בשיחות על תוכנית הגרעין שלה. לדבריה, אם יוחרפו הסנקציות נגד טהרן, "תהיה זו טרגדיה לעם האירני"

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הזהירה אמש (שני) את אירן כי יוטלו עליה סנקציות חדשות, אם זו לא תשתף פעולה בשיחות עם שש מעצמות המערב על תכנית הגרעין שהיא מפתחת."הזמן אוזל", אמרה מרקל בשיחה עם דיפלומטים בברלין. היא הוסיפה שאם יוטלו סנקציות נוספות על אירן "תהיה זו טרגדיה לעם האירני".

בתוך כך, החשדות במערב לפיהם תוכנית הגרעין של אירן אינה מיועדת אך ורק לצרכי שלום, כפי שחוזרים וטוענים בטהרן, קיבלה חיזוק עם פרסום של דו"ח מודיעיני סודי שהועבר לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. הדו"ח, שפורסם מוקדם יותר היום בשבועון הגרמני "דר שפיגל", חושף פרטים על מבנה תוכנית הגרעין הצבאי האירנית ועל ניסויים סודיים שנערכו באירן.

הדו"ח מסתמך על מידע שהושג ממחשב שנתפס באירן לפני מספר שנים והכיל "מידע רגיש ביותר". המחשב הגיע לידי נציגי ארצות הברית דרך סוכנות הביון הגרמני ומשם הועבר לסאב"א. הדו"ח מסתמך בנוסף על דיווחים מפיו של עלי ראזה עסגרי, סגן שר ההגנה האירני לשעבר שערק למערב ושל מדען הגרעין סהרם אמירי ש"נעלם" במהלך עלייה לרגל למכה ביוני 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully