וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באירלנד: אשת המושל שכבה עם בן 19

אשתו של מושל צפון אירלנד וחברת פרלמנט בזכות עצמה, הודתה כי העבירה כסף למאהבה הצעיר, כדי שיוכל לפתוח בית קפה. לאחר שניסתה להתאבד והתפטרה, מופעל גם לחץ על בעלה לעזוב את התפקיד

אישה בת 58 בשם גברת רובינסון מנהלת רומן עם מאהב צעיר בן 19. זה רק נשמע לכם כמו עלילת הסרט "הבוגר". למעשה מדובר בשערורייה פוליטית שמרתקת את צפון אירלנד, בה את תפקידה של אן בנקרופט בסרט ממלאת חברת הפרלמנט אייריס רובינסון, אשתו של פיטר רובינסון, ראש הרשות המבצעת בצפון אירלנד. והיא חשודה בגיוס כספים למען מאהבה הצעיר.

ב-BBC דווח אמש (שבת) שהמאהב הצעיר, קירק מק'קמבלי, קיבל מהגברת הראשונה של צפון אירלנד, סכום של 50 אלף ליש"ט כדי שיוכל לפתוח בית קפה. לצורך זה, שכנעה רובינסון שניים ממכריה, אנשי עסקים עשירים, להעביר לה כספים, ואלה הועברו למק'קמבלי.

המפלגה היוניוניסטית (הפרוטסטנטית) הודיעה על סילוקה של גברת רובינסון מהמפלגה ודרשה ממנה להתפטר בתוך שבוע מייצוג מחוז הבחירה שלה ומחברותה בשני הפרלמנטים, בלונדון ובאלסטר. מקורות במפלגה אמרו, כי ימונה לה מחליף בהקדם האפשרי. ההחלטה על סילוקה מהמפלגה הגיעה לאחר שבעלה, שנאבק כעת על הישארותו בתפקיד מושל צפון אירלנד, אמר כי הוא "לא הצליח לקבל תשובות ברורות בנושא" מאשתו. ב"גרדיאן" הבריטי דווח כי בעקבות הפרשה, נתון רובינסון ללחצים כבדים מצד גורמים שונים בממלכה, בדרישה ממנו להתפטר מתפקידו.

בינתיים הודיעה רובינסון שלא תתמודד על מושב בפרלמנט בבחירות הבאות, משום שהיא סובלת מדיכאון קליני שאינו מאפשר לה לתפקד בחיים הציבוריים, וגילתה שאף ניסתה להתאבד. היא גם ביקשה את סליחת בעלה והציבור: "כולם משלמים מחיר כבד בגלל המעשים שעשיתי. אני כל כך מצטערת", אמרה. בני הזוג רובינסון נישאו ב-1970, ויש להם שלושה ילדים בוגרים.

פיטר רובינסון, שירש ב-2008 את מקומו של איאן פייזלי כמושל צפון אירלנד ומנהיג המפלגה הפרוטסטנטית הגדולה ביותר, אמר שלשום שיישאר בתפקידו על אף הגילויים על אשתו. "אני אתגונן בתוקף נגד ההתקפות על אופיי ואתנגד לכל טענה על מעשה שלא נעשה כיאות", אמר רובינסון שהדגיש כי לא ידע לפני השידור ב-BBC את הפרטים העיקריים על הרומן של אשתו. בתוכנית "ספוטלייט" של ה-BBC, בה נחשפה הפרשה, נאמר כי רובינסון ידע על העסקים הפיננסיים של אשתו ולא סיפר על כך לרשויות, למרות החובה שחלה עליו מתוקף תפקידו.

המאהב הצעיר, קירק מק'קמבלי, סיפר בתוכנית כי הוא הכיר את רובינסון כשזו היתה לקוחה בקצבייה של אביו, בה עבד בזמן החופש מבית הספר. לאחר שאביו מת בתחילת 2008, התהדק הקשר בינו לבין חברת הפרלמנט. "כל מי שאיבד הורה יודע שזו תקופה קשה והיא הייתה שם בשבילי", הוא אמר. בתחילה היתה רובינסון לוקחת את מק'קמבלי לטיולים רגליים ומנהלת עימו שיחות נפש. היא אף תיארה את הבחור הצעיר ליועצת שלה, שהייתה זו שחשפה את הפרשה, כ"בן שהייתי שמחה להיות אמא שלו". הקשר האמהי התחלף מהר בקשר מיני, כשחברת הפרלמנט מבטיחה לצעיר לפתוח עבורו בית קפה בבלפסט.

ההלם בצפון אירלנד מחשיפת הפרשה נובע בין היתר מכן שבני הזוג רובינסון ידועים כנוצרים אדוקים, שהשמיעו פעמים רבות את תפיסת עולמם השמרנית והדתית. גברת רובינסון אף תיארה בעבר הומוסקסואליות כ"תועבה שוות ערך לפדופיליה" שמעוררת בה בחילה. ב-BBC לא שכחו לציין כי הפסוק מספר "ויקרא" אותו ציטטה בהקשר זה חברת הפרלמנט, מתיייחס בצורה דומה גם לניאוף וחוסר נאמנות בחיי הנישואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully