וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי משאל העם בשוויץ: גל גינויים באירופה

הפתעה וזעם בעקבות החלטת אזרחי שוויץ לאסור בניית צריחי מסגדים בתחומה. שר החוץ הצרפתי: מקווה שההחלטה תשונה. עיתון גרמני: מצפה לשוויצרים גינוי בבית הדין לזכויות אדם

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אילן שניג, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

התוצאות המפתיעות של משאל העם בשוויץ, בו הוחלט לאסור בניית צריחי מסגדים במדינה, ממשיכות לעורר ביקורת.

כותרות עיתוני הבוקר בשוויץ קראו להחלטה "אסון", ואזרחים רבים הביעו את אכזבתם מהתוצאה. אחד מתושבי ג'נבה אף הרחיק לכת ואמר: "אני מתבייש להיות שוויצרי".

היוזמה, אותה הגישו מפלגות הימין הקיצוני, זכתה לתמיכה של 58% מהמצביעים במשאל העם. הממשלה השוויצרית והפרלמנט במדינה התנגדו ליוזמה, בטענה שהיא מנוגדת לחופש הדת שמעוגן בחוקת המדינה. לאחר פרסום התוצאות, הצהירה הממשלה שהיא תכבד את החלטת העם ותאסור על בניית צריחים חדשים. "המוסלמים בשוויץ מסוגלים לקיים את דתם לבד או במסגרת קהילה עם אחרים ולחיות לפי אמונתם כמו קודם", נאמר בהודעה מטעם הממשלה. שרת המשפטים העריכה שההחלטה עלולה לפגוע ביחסי המסחר של שוויץ עם מדינות אחרות.

"אני מקווה ששוויץ תשנה את ההחלטה", הגיב שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר בתחנת הרדיו RTL. "יש לשאול מהי המטרה, ואם המטרה היא סוג של איסלם מתון שאנחנו תמיד אומרים שאנחנו רוצים, אז זאת ממש טעות".

עיתון גרמני אף הטיל ספק בתקפות ההחלטה וכתב במאמר מערכת ש"לא יחלוף זמן רב, ואלה שנפגעו יעבירו את הנושא לבית הדין לזכויות אדם בשטרסבורג, שם מצפה להם גינוי מביך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully