וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הביציות: "מצפים לתמיכה מהרופאים בארץ"

נעמה טלמור

21.7.2009 / 11:18

בתו של ד"ר נתן לויט המעוכב ברומניה בפרשת הסחר בביציות אמרה הבוקר לוואלה! חדשות כי "אבי לא הסתיר את נסיעתו לרומניה, בבית החולים בו עבד ידעו על עבודתו במרפאה"

"אני מחכה ומצפה לתמיכה של ההסתדרות הרפואית בישראל", כך אמרה הבוקר (שלישי) חן, בתו של ד"ר נתן לויט המעוכב מאז אתמול ברומניה בחשד לסחר בביציות. ד"ר לויט, מהמחלקה להפריה חוץ רחמית בביה"ח 'בני ציון' בחיפה, מעוכב ברומניה יחד עם ד"ר גניה זיסקינד, מנהלת מעבדה בבית החולים. "אנחנו עדיין קצת מזועזעים מהפרשה" סיפרה בתו הבוקר, "אנחנו מקווים שזה יסתיים בקרוב וששמו הטוב לא ייהרס. מי שבאמת מכיר את אבי יודע שהוא אדם ישר ומטופלים מתקשרים אלינו לעודד ולתמוך".

חן סיפרה כי בית החולים בו עובד אביה ידע היטב על קשריו עם מרפאת הפוריות "סביק" ברומניה, ושיש רופאים ישראלים נוספים העובדים עם המרפאה הזו. "אבא נסע שלא בסתר. ביה"ח בני ציון הוא המקום בו נעשו כל ההכנות ומשם גם נלקח ציוד באישור. ביה"ח הוא זה שעשה את הקישור הראשון עם המרפאה ברומניה". לשאלה מה מצבו של אביה ענתה חן כי "מצבו בסדר, הם מנהלים בשלב זה מגעים עם עורכי הדין מאחר שלא ידוע עדיין באילו סעיפי אישום הם מואשמים והאם אלו אותם סעיפי האישום בהם מואשם מנהל המרפאה ד"ר הארי מירון".

לבדוק את קופות החולים

גורם בכיר בלשכתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב הבוקר לטענות לפיהן קופות החולים היו מעורבות בפרשת סחר הביציות ברומניה. בנוגע לטענה לפיה קופות החולים היו מעורבות בשליחתם של אנשים לחו"ל במסגרת הפרשה, אמר הגורם לוואלה חדשות! כי "כל מי שטיפל בנושא הזה נמצא כעת בחו"ל. חשוב לציין כי לא הוקמה כל ועדה שסגן השר הורה להקימה בנושא, הוא בסך הכל הנחה לבדוק את התלונות והבעיות. אם יש פה עבירה על החוק זה עניינה של המשטרה, וגם אם לא, הבדיקה בכל מקרה חייבת להתקיים".

בתחילת השבוע נעצרו ברומניה 30 ישראלים, לאחר שהגיעו למרפאה לצורך טיפולי הפריה. על פי החשד אנשי המרפאה עסקו בסחר בביציות. לדברי ויקטור זוטה, מנהל הסוכנות הלאומית להשתלות, המרפאה פועלת בניגוד לחוק וכבר הייתה מעורבת בפרשיה דומה לפני שבע שנים. בית משפט מקומי האריך אתמול את מעצרם של בעלי המרפאה הארי ויאיר מירון למשך 29 ימים, ועל ד"ר לויט וד"ר זיסקינד הוטל צו איסור יציאה מרומניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully