וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד השמיט מנאומו את הכחשת השואה

באו"ם טוענים כי נשיא אירן אמור היה לומר כי השואה מפוקפקת ושנויה במחלוקת. אחמדינג'ד שב לטהרן והתקבל כגיבור

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד השמיט מנאומו אמש (שני) בוועידת האו"ם נגד גזענות בז'נבה משפטים, לפיהם השואה היא אירוע מפוקפק ושנוי במחלוקת. כך דיווח היום האו"ם. כזכור, אחמדינג'ד תקף את ישראל בחריפות וגרם לחברי משלחות רבות לצאת מהאולם באמצע נאומו במחאה.

האו"ם והמשלחת האירנית לא הסבירו מדוע נעשה השינוי בנאום, אך מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר אתמול כי נפגש עם אחמדינג'ד לפני נאומו והזכיר לו כי הארגון אימץ החלטה לפיה אין להשוות בין הציונות לגזענות וכי הכחשת העובדות ההיסטוריות על השואה אסורה.

עם זאת, אחמדינג'ד כן אמר כי העולם ניצל את השואה כדי להקים ממשלה ציונית גזענית בשטחי פלסטין הכבושה. הערה זו היא שגרמה לחברי המשלחות לעזוב את האולם. נציגי משלחות רבות, בהם של הוותיקן, אמרו כי לא יצאו מהאולם כיוון שאחמדינג'ד לא הכחיש את השואה בנאומו.

לפי סוכנות הידיעות "AP", נאומו המקורי אמור היה להיות: "בעקבות מלחמת העולם השניה, מדינות בעולם השתמשו בתוקפנות צבאית כדי להפוך אומה שלמה לחסרת בית, תוך ניצול הסבל היהודי באירופה והאירוע השנוי במחלוקת והמפוקפק של שאלת השואה".

דוברת האו"ם אמרה כי גורמים רשמיים באו"ם תרגמו את ההקלטה של נאומו של אחמדינג'ד בפרסית, ואישרו כי אכן הושמט המשפט השנוי במחלוקת. גם המתרגמים לאנגלית ולצרפתית השמיטו את המשפט.

בתוך כך, מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר היום כי אחמדינג'ד ניצל לרעה את ועדת האו"ם נגד גזענות, בה כינה את מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים כגזענית. "חבל מאוד שהוועידה נוצלה לרעה על ידי הנשיא האירני למטרות פוליטיות", אמר באן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully