וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרבן 2 נפתחה: "נחזק האמונה בזכויות האדם"

פנחס וולף וטלי גולדשטין

20.4.2009 / 12:44

בפתח הוועידה למאבק בגזענות קרא מזכ"ל האו"ם לעולם להתאחד נגד איום חוסר הסובלנות. "צריך להילחם בגזענות, כולל באנטישמיות ובאיסלמפוביה"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

ועידת דרבן 2 בז'נבה נפתחה היום (שני) בנאום של מזכ"ל האו"ם באן קי מון. בנאומו, הפציר מזכ"ל האו"ם בעולם להתאחד נגד איום חוסר הסובלנות, המחריף כתוצאה מהמשבר הכלכלי הגלובלי. באן אמר כי צריך להילחם בגזענות, כולל באנטישמיות ובאיסלמפוביה. "מגיע הזמן שעלינו לחזק את אמונתנו בזכויות האדם הבסיסיות וכבוד האדם", הוסיף.

לפני פתיחת הוועידה אמר באן כי הוא מצר על כך שמספר מדינות החליטו שלא להשתתף בה. "אני מקווה שהן לא ידבקו בעמדתן זמן רב", אמר באן. אוסטרליה, קנדה, גרמניה, פולין, איטליה, הולנד, ארה"ב וישראל הודיעו כי הן מחרימות את האירוע.

זמן קצר לפני פתיחתה הרשמית של הוועידה, שיגר נשיא המדינה שמעון פרס הודעה מיוחדת המגנה את הכינוס. "אני חש בושה שביום הזיכרון לשואה ולגבורה נפתחת ועידה גזענית בז'נבה שבה אורח הכבוד הוא נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד שקורא למחוק את ישראל מהמפה ומטיף להכחשת השואה".

פרס התייחס בדבריו גם להתנהלותה של שוויץ ואמר כי "יש גבול גם לנייטראליות של שוויץ, שאותו אסור לחצות. האם אחמדינג'ד והוועידה הם התקווה לעולם? על כל העולם לדעת שאירן היא מדינה שבה אנשים נתלים ברחובות ללא סיבה והיא מהווה מרכז לטרור העולמי ולשפיכות דמים".

פרס הודה למדינות שהתייצבו לצד ישראל והחרימו את הוועדה ואמר: "אני מבקש להביע את הכרת התודה של ישראל לארצות הברית ולשש הדמוקרטיות האחרות שהחליטו שלא להשתתף בחרפת דרבן. אלו הן המדינות שרואות באמת ובתמים חשיבות בשימור התקווה של ישראל ושואפות לראות עולם נטול גזענות ונטול טרור. לישראל אין ועידה אך יש לה את האל שבשמיים ואליו נתפלל ביום זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully