וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזף פריצל איים לחנוק את קורבנותיו בגז

טלי גולדשטין

1.5.2008 / 16:30

עם כל יום שעובר מתגלים עוד פרטים מזעזעים מהפרשה של האב האוסטרי המתעלל. העמיד פנים שהוא הבת אליזבת כשהתקשר לאשתו

יוזף פריצל, המהנדס האוסטרי בן ה-73 שכלא את בתו במרתף במשך 24 שנים, התעלל בה ואנס אותה, בילה לילות שלמים במרתף, כך סיפרה היום (חמישי) גיסתו, כריסטין ר. לעיתון האוסטרי "אוסטריך". "הוא נהג לרדת למרתף כל בוקר בשעה תשע על מנת לתכנן את המכונות אותן מכר לחברות ופעמים רבות נשאר שם במשך הלילה. אשתו רוזי לא הורשתה אפילו להוריד לו כוס קפה", אמרה הגיסה.

לדברי כריסטין, פריצל היה רודן. "שנאתי אותו", אמרה. עוד הוסיפה כי הוא נהג לרדות באשתו רוזמרי דרך קבע. רוזמרי פריצל אמרה למשטרה כי לא ידעה דבר על קיומו של המרתף התת קרקעי.

פריצל, הנמצא עתה במעצר, כלא את בתו אליזבת במרתף ללא החלונות כשהיתה בת 19. במהלך 24 השנים בהן היתה כלואה, היא נאנסה ועברה התעללות. שבעה ילדים נולדו כתוצאה מההתעללות. שלושה מהם נותרו כלואים עם אליזבת במרתף בעוד פריצל עצמו אימץ שלושה אחרים. בשבוע שעבר, עצרה המשטרה את פריצל ואת אליזבת לאחר שבתה חלתה ונאלצה להילקח לבית החולים לטיפול רפואי.

כיום, נמצאים הילדים ואליזבת במרפאה פסיכיאטרית בהשגחת הרשויות האוסטריות. הבת הבכורה קרסטין נאבקת על חייה בבית החולים. פריצל, ששיתף פעולה בתחילה עם המשטרה, מסרב למסור פרטים נוספים לגבי הפרשה.

החוקרים בודקים כעת את דלת המרתף על מנת להבין כיצד הפעיל אותה פריצל. פריצל סיפר למשטרה על הדלת הנסתרת הקטנה, הנפתחת באמצעות מנגנון חשמלי שרק הוא יודע את הקוד שמפעיל אותו. עוד טען פריצל כי במקרה שהיה נאלץ להיעדר זמן רב מהבית, אמורה היתה דלת הבטון להיפתח באופן אוטומטי. טענה נוספת אותה בודקת המשטרה היא האם פריצל אכן איים על קורבנותיו כי אם ינסו לברוח או לפגוע בו, הוא יחנוק אותם למוות בגז.

למשטרה לא היתה סיבה לחפש בבית

פרט נוסף שהתגלה היום הוא שפריצל העמיד פנים שהוא הבת אליזבת כשהתקשר לאשתו ב-1994 ואמר לה לחפש אחר תינוק, שכביכול זנחה הבת על סף דלת בית הוריה. מבין שבעת הילדים שנולדו לאליזבת כתוצאה מאונס האב, שלושה נותרו עמה כלואים במרתף. שלושה אחרים החליט פריצל לאמץ. הוא הסביר את הופעתם הפתאומית בכך שאליזבת, הבת שברחה מהבית, חזרה במשך השנים רק כדי להשאיר את הילדים למשמורת אצל הוריה. פריצל אף הכריח את אליזבת לכתוב מכתבים, בהם היא מבקשת מהוריה שלא יחפשו אחריה.

"רוזמרי פריצל דיווחה למשטרה על שיחת הטלפון ב-1994. היא לא היתה מסוגלת להעניק הסבר משביע את הדעת לגבי השיחה וגם לא הקליטה אותה. כעת אנו יודעים שהמתקשר היה בעלה", אמר ריינהרד נוסופסקי, קצין במשטרה האוסטרית.

משרד התובע המחוזי, האחראי על ילדים נעדרים ונטושים, ניסה בזמנו ליצור קשר עם אליזבת. "לא היתה להם סיבה לחפש בבית או לחשוב שהבת נמצאת במרתף", אמר נוסופסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully