וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכל התרבות בקריית ארבע ייחנך הערב: "לא נתחנן שיופיעו"

יהושע בריינר

19.9.2011 / 14:30

על רקע חניכתו הצפויה הערב של היכל התרבות בהתנחלות אמר ראש המועצה, מלאכי לוינגר, כי "לא נתחנן בפני אף אחד להופיע". גורמים במועצה דרשו שהרב דב ליאור יאשר ההצגות שייבחרו

לקראת חניכתו הצפויה הערב (שני) של היכל התרבות בקריית ארבע, אמר ראש המועצה המקומית, מלאכי לוינגר, כי "לא נתחנן בפני אף אחד להופיע בהיכל התרבות", והוסיף כי יש לזכור כי "קריית ארבע איננה רק ברוך גולדשטיין". פתיחתו של היכל התרבות מעוררת סערה בעולם התאטרון וכמה עשרות אמנים כבר חתמו על מכתב הקורא שלא להופיע מעבר לקו הירוק. יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, צפוי להגיע הערב לחנוכת ההיכל ולאחריו צפוי להופיע הזמר דוד דאור.

עוד באותו נושא:
יוצרי תיאטרון: "לא להופעות התיאטרונים בקריית ארבע"
"תיאטראות מובילים יופיעו בהיכל בקריית ארבע"
ד'וד דאור: "אופיע בקריית ארבע דווקא בגלל שיש מחלוקת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חבר מועצת העיר אמר כי "אני מקווה שראש המועצה גם ייענה לבקשת התושבים שדורשים שכל מי שיופיע יצטרך להצהיר על נאמנות למדינה ולארץ". היכל התרבות בקריית ארבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים במועצת קריית ארבע דרשו כי כלל ההצגות יקבלו אישור של רב המועצה דב ליאור, אולם בשלב זה ההחלטה טרם התקבלה, והליך בחירת ההצגות שתופענה יתנהל ללא מעורבות של רבנים על ידי חברי ועדת הרפרטואר של ההיכל החדש. "אני שמח שראש המועצה נוכח בטעותו ומבין שרוב תושבי הקרייה לא מעוניינים להתחנן בפני האומנים הבוגדים מתל אביב על מנת שיבואו", אמר חבר המועצה בנצי גופשטיין והוסיף כי "אני מקווה שהוא גם ייענה לבקשת התושבים שדורשים שכל מי שיופיע יצטרך להצהיר על נאמנות למדינה ולארץ". ראש המועצה לוינגר דחה את הדברים ואמר כי דבריו של גופשטיין מייצגים מיעוט וכי מדובר בספין תקשורתי בלבד.

מועד חנוכת ההיכל, בשבוע מדיני וביטחוני כה מתוח, לא מפריע ללוינגר שאמר כי מועד הפתיחה תוכנן מראש. "קריית ארבע איננה רק קברו של ברוך גולשטיין, אלא קהילה מפוארת שמתרחבת ושוחרת תרבות", אמר לוינגר והוסיף כי "נכון שיש בקריית ארבע גם גולדשטיין וגם מיעוט שולי וקיצוני אבל לשמחתי אני חושב שהרוב הוא ציבור ממלכתי ואני שמח שהצלחנו להעלות את היישוב, ששמו התקשר בדרך כלל לנושאים אחרים, על מפת התרבות".

הופעתו בהיכל החדש של השחקן רמי ברוך עם הצגת היחיד "פולארד" בנובמבר הקרוב עומדת בספק. ברוך כבר הודיע על כוונתו להחרים את ההיכל החדש, אולם בשבוע שעבר הוא שוחח עם ראש המועצה לוינגר ואמר לו כי הוא טרם החליט כיצד לפעול. "אני מאמין שרמי יופיע אצלנו. בשיחה איתי הוא הסביר לי את הדילמות ואת הלחצים שמופעלים עליו", אמר לוינגר והוסיף כי "אנחנו לא מתכוונים לרדוף אחרי אף אמן ולא נכפה על איש להגיע ולעלות על במה. אנחנו מתכוונים לפנות לכלל התיאטרונים ונזמין את כל המופעים שאנו מעוניינים שיציגו אצלנו".

לוינגר התייחס להצגתו של שמואל הספרי ואמר כי יכבדו כל אדם שלא ירצה להופיע. "אם יש הצגה של אדם כמו שמואל הספרי שדורש שהמחזה שלו לא יעלה בקרית ארבע- לא נעלה אותה. נכבד את מי שלא ירצה להופיע ויוותר על הזכות להגיע לכאן", אמר לוינגר.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully