וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: 10 הרוגים בפיצוצים בטהרן ובאהוואז

13.6.2005 / 9:17

באיראן מאשימים גורמים עיראקיים באחריות לפיגועים. ארגון "המוג'הדין באיראן": שלטון המולות חש חוסר אונים לקראת הבחירות

לפחות עשרה בני אדם נהרגו באיראן במהלך היממה האחרונה, בהתפוצצות שבעה מטענים ליד מבנים ממשלתיים בטהרן ובאהוואז. כ-90 בני אדם נפצעו באירועים.

באיראן מאשימים גורמים עיראקיים באחריות למעשים, בניסיון להשפיע על הבחירות לנשיאות, שיתקיימו שם עוד כמה ימים. תנועת "המוג'הדין באיראן" פירסמה הודעה, בה היא מכחישה כל מעורבות בפיגועים. בהודעת התנועה נאמר כי זו הוכחה למצבו הקשה של שלטון המולות באיראן. לדבריה, השלטון חש חוסר אונים עקב כוונתם של רבים להחרים את הבחירות בסוף השבוע.

לפחות אדם אחד נהרג ושלושה נפצעו בפיצוץ מטען חבלה קטן בכיכר האימאם חוסיין שבמרכז טהרן. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח, כי המטען הוסתר בפח אשפה. לא נמסרו פרטים נוספים אודות האירוע.

באהוואז נהרגו אתמול תשעה בני אדם ו-70 נפצעו בפיצוץ שלושה מטענים ליד מבני ממשל בעיר אהוואז שבדרום מערב איראן, חמישה ימים לפני הבחירות לנשיאות איראן. בהרוגים לפחות ארבע נשים. ב"אל-ג'זירה" דווח, כי אחד המטענים התפוצץ בעת שהמשטרה ניסתה לנטרל אותו.

אהוואז היא בירת חבל חוזסטן העשיר בנפט, סמוך לגבול עיראק. כמה בני אדם נוספים נפצעו בפיגועים, ולדברי עד ראייה, לכמה מבנים נגרם נזק. משרד הפנים ולשכת מושל החבל אישרו את הידיעה בדבר הרוגים בפיצוצים. מאז תמה מלחמת איראן-עיראק ב-1988, הפכו פיצוצי מטעני חבלה באיראן לנדירים.

באהוואז התקיימו באפריל מהומות אלימות, בעקבות דיווחים על תוכנית ממשלתית לכאורה, להביא לעיר תושבים לא-ערבים, כדי להקטין את שיעור הערבים, שכיום מהווים רוב בעיר. 250 בני אדם נעצרו בשני ימי מהומות. הממשלה אישרה כי אדם אחד נהרג במהומות, בעוד האופוזיציה טענה שמספר ההרוגים מקרב המפגינים עלה על 20. סגן נשיא איראן, מוחמד עלי אבטחי, שלו יוחסה כתיבת המכתב, הכחיש זאת. הערבים מהווים 3% מאוכלוסיית איראן, והפרסים מהווים 51% מאוכלוסייתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully