וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים מאבדים חייל בכל יום בעיראק

4.2.2004 / 10:28

בניגוד להערכות כי לכידת סדאם תצמצם את ההתקפות, מספר ההרוגים דווקא עולה. דווקא בתחום שיפוטם של גנרלים שהצהירו על "הורדת ההתנגדות על ברכיה" גדל מספר החללים

חודשיים אחרי לכידתו של נשיא עיראק המודח, סדאם חוסיין, ורמת הפגיעה בחיילים האמריקאים במדינה נמצאת בסימן עליה ועומדת על הרוג אחד ביום בממוצע. בממשל ובצבא האמריקאי העריכו וקיוו כי תפיסת סדאם תוציא את הרוח ממפרשי הטרור ותצמצמם את הפעילות העוינת נגד כוחות הקואליציה.

סוכנות איי.פי מדווחת כי בחודש ינואר נהרגו 45 חיילים אמריקאים ושלושה נוספים בשלושת הימים הראשונים של פברואר. בדצמבר נהרגו 40 חיילים אמריקאים, למרות העובדה שסדאם נלכד במהלך החודש. החודש הקשה ביותר עבור הצבא האמריקאי היה נובמבר 2003 בו נהרגו 82 חיילים. נכון לבוקר יום רביעי נהרגו 528 חיילים אמריקאים מאז פרצה המלחמה בחודש מרץ.

חלק ניכר ממקרי המוות מיוחס לפעולות בהן הופעלו נגד החיילים מטענים מאולתרים. הצבא האמריקאי משקיע מאמצים ניכרים בטיפול ונטרול המטענים, שלרוב מונחים בצד הדרך, לרוב באמצעות שלט רחוק. הכוחות מקפידים לנוע ברכבי "האמר" ממוגנים והחיילים לובשים אפודי מגן משודרגים כדי לצמצם את פגיעת הרסס. אמצעי נוסף המופעל הוא שידור המשבש את האות המפעיל את המטענים.

למרות הנתונים הסטטיסטיים הקשים, המפקדים האמריקאים בשטח משדרים אופטימיות על גבול הניתוק מהמציאות. בראשית ינואר אמר הגנרל צ'ארלס סוואנק כי "עברנו את הפינה" במלחמה בהתקפות הגרילה. שבועיים אחרי כן אמר הגנרל ריימונד אודירנו כי "הורדנו לברכיים את האלמנטים מהמשטר הקודם". מסתבר כי דווקא בתחומי השיפוט של שני הגנרלים התרחשו עיקר המתקפות הקטלניות נגד הכוחות האמריקאים.

המושל האמריקאי בעיראק, פול ברמר, אמר אתמול כי הוא דווקא מאמין כי הביטחון במדינה השתפר. "אני חושב שהמצב השתפר משמעותית מאז לכידת סדאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully