וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-קאעדה נגד דאעש: "הצילו את ספינת הג'יהאד"

אל-קאעדה, שהלך ואיבד את מעמדו בקרב הג'יהאדיסטים לטובת דאעש, פרסם הקלטה בה הוא מתנגד ל"דיכוי והרג של מוסלמים" ואפילו מאשים במרומז את "המדינה האיסלאמית" בקיצוניות

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בכיר באל-קאעדה פרסם אתמול (שישי) הקלטה קולית שבה שלח רמזים עבים ליריבות בין ארגון הטרור לבין ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בהקלטה, מוחמד בחתיתי – הידוע גם בכינויו "אבו דוחאנה אל-באשא" – לא ציין אמנם מפורשות את שמו של דאעש, אך ברור מדבריו שהנאום מכוון לארגון היריב ולאנשיו, שדוחקים לאחרונה את אל-קאעדה מקדמת הבמה של כוחות הג'יהאד.

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד:
הסוואה, נטישת עמדות והטעיה: דאעש משנה טקטיקה
לאחר אישור התקיפה: מטוסי קרב בריטיים בעיראק
ארה"ב נלחמת במלוא הכוח נגד דאעש - בטוויטר

"אנו קוראים להשיב את החליפות הנכונה בשיטה הנבואית, ולא בשיטה של סטייה, שקר, הפרת הבטחות והפרת האמונים – חליפות שבצדה צדק, התייעצות ואחדות, ולא דיכוי מוסלמים, הרג מונותאיסטים ופירור מעמד המוג'האדין", אמר אל-באשא.

אימן א-זוואהירי. AP
"הורה לאחים שלי להיות בשקט ולא להגן על כבודו". מנהיג אל-קאעדה, איימן א-זוואהירי/AP

בנאומו, מנה אל-באשא את מטרות אל-קאעדה. לדבריו, הארגון מחויב "לאחדות אללה" וקורא "לא להאמין בפוליתאיזם הכופר ובנציגיו". הוא הוסיף כי ארגונו נחוש "ליצור את השריעה החסרה ולהעצים את הדת הזו (האיסלאם)".

באופן אירוני מעט, אל-באשא הזהיר מפני "קיצוניות" ושלח רמז עבה לפעילי דאעש. "אני מכוון את נאומי ועצתי לאחים שלי בחזית א-שאם (סוריה) בקרב אלה שרומו באמצעות סיסמאות וכותרות, השתמשו בראשם ובתבונה שלכם ושקלו את העניינים בצורה הוגנת", אמר. "הצילו את ספינת הג'יהאד והגיעו אליה לפני שהיא סוטה ממסלולה. חתרו לשים סוף להסתה ולהשיב את הלכידות בקרב המוג'האדין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
טנק של דאעש בסוריה. טוויטר, צילום מסך
טנק של דאעש בסוריה/צילום מסך, טוויטר

לסיכום, הוא סיפר כי מנהיג אל-קאעדה ויורשו של אוסמה בן לאדן, איימן א-זוואהירי, "הורה לאחים שלי להיות בשקט ולא להגן על כבודו". ככל הנראה כוונתו לכך שא-זוואהירי ביקש שאנשיו לא יצאו בפומבי ובמישרין נגד דאעש. "הוא מקווה שאללה יתקן את המצב ושיהיה סוף להסתה".

בשנים האחרונות זוכה אל-באשא לתפקיד חשוב יותר באל-קאעדה. אף על פי שהוא לא נחשב לדמות ציבורית בארגון, הוא מוכר היטב לגורמים האמונים על הלחימה בטרור בארצות הברית זה שנים. בינואר 2009 משרד האוצר האמריקני הגדיר אותו "טרוריסט מאל-קאעדה" וציין כי הוא נשוי לבתו של א-זוואהירי. בזמנו, מקום מושבו היה איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully