וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלג'יריה: פורסם סרטון עריפת ראשו של החטוף הצרפתי

25.9.2014 / 0:40

ארווה גורדל נחטף על ידי ארגון "ג'ונוד אל-חילאפה", המסונף לדאעש ביום ראשון, וסרטון שפורסם מתעד את עריפת ראשו בידי הלוחמים האיסלאמיסטים, שדרשו מצרפת לחדול מהתקיפות בעיראק

צלמים זמניים מורשים

(צפו בסרטון שפרסם הארגון ביום שני)

ארגון "ג'ונוד אל-חילאפה", המסונף לארגון "המדינה האיסאלמית" (דאעש), פרסם אתמול (רביעי) סרטון המתעד את עריפת ראשו של ארווה גורדל, אזרח צרפתי שנחטף על ידי הארגון באלג'יריה ככל הנראה ביום ראשון.

לוחמי הארגון איימו להוציאו להורג אם צרפת לא תחדל מפעילותה נגד דאעש בעיראק, במסגרת הקואליציה העולמית שיזם נשיא ארצות הברית ברק אובמה.

עוד בוואלה! חדשות:
סריקות אחר הצרפתי שנחטף בידי דאעש: "מחכים לשובו"
טורקיה מצטרפת לקואליציה נגד דאעש: "נתמוך במבצע"
קיצוני יותר מדאעש: ארגון הטרור שמדאיג את אובמה

ארגון המזוהה עם דאעש חטף תייר צרפתי בצפון אלג'יריה. מערכת וואלה! NEWS
ראשו הכרות של ארווה גורדל הוצג בסרטון/מערכת וואלה! NEWS

גורדל, מדריך טיולים בן 55 מהעיר ניס, נראה בסרטון כשהוא כורע על ברכיו, עם ידיים קשורות מאחורי גבו, כשארבעה חמושים העוטים מסיכות מקריאים הצהרה בערבית בגנות צרפת. לאחר מכן, הם דחפו את גורדל והפילו אותו לרצפה. הסרטון לא מציג את העריפה עצמה, אולם אחד החמושים מציג את הראש הכרות למצלמה.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אישר את מותו של גורדל, והוסיף כי המבצע הצבאי נגד דאעש ימשיך, וכי צרפת תפעל נגד טרוריסטים בכל מקום שיהיה בו צורך. ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס הגיב גם הוא לפרסום הסרטון, והצהיר כי צרפת "לא תיכנע לעולם".

צבא אלג'יריה באזור בו נחטף האזרח הצרפתי ארווה גורדל. רויטרס
כוחות צבא אלג'יריה עורכים סריקות באזור חטיפתו של גורדל, השבוע/רויטרס

ביום שני, פרסם הארגון סרטון שבו לקח אחריות על חטיפת הצרפתי. זאת, לאחר שדובר "המדינה האיסלאמית", אבו מוחמד אל-עדנאני, קרא לתומכי הארגון לתקוף את אזרחי ארצות הברית, צרפת ומדינות אחרות שהצטרפו ללחימה.

דאעש בעיראק הוציאה לאחרונה להורג את העיתונאים האמריקנים ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף, ואת הבריטי דיוויד היינס. כמו כן, איימו הלוחמים להוציא להורג שבוי נוסף, הבריטי אלן הנינג. גורמים מודיעיניים מערביים מעריכים כי פחות מעשרה מערביים מוחזקים בידי הארגון.

שר החוץ של צרפת לורן פביוס והנשיא הכורדי מסעוד ברזאני, ארביל. רויטרס
פביוס בפגישה עם הנשיא הכורדי מסעוד ברזאני בעיראק/רויטרס

צרפת, שהחלה ביום שישי האחרון לבצע תקיפות אוויריות נגד הארגון בעיראק, הצהירה כי יש לעשות הכול על מנת להשמיד את הארגון. שר החוץ לורן פביוס הוסיף כי לקיחתו בשבי של האזרח הצרפתי לא תניא את צרפת מהשתתפות בקואליציה. "נעשה כל שביכולתנו על מנת לשחרר חטופים", אמר פביוס, "אך ארגון טרור לא ישנה את עמדתה של צרפת".

(עדכון ראשון: 19:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully