וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוני יותר מדאעש: ארגון הטרור שמדאיג את אובמה

כשנשיא ארה"ב הזכיר את האיומים בסוריה הוא טרח לציין את "חוראסאן" בנשימה אחת עם דאעש. קיומו של הארגון נחשף רק לאחרונה - אך בארה"ב כבר מגדירים אותו "איום על המולדת"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בין התקיפות האמריקניות בסוריה שהחלו אתמול בלילה (שלישי), הופצצו כמה מבנים במערב העיר חאלב, המרוחקים ממעוזי "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בעוד שוושינגטון איחדה כוחות עם בעלות בריתה בעולם הערבי - ערב הסעודית, ירדן, קטאר, בחריין ואיחוד האמירויות הערביות - צבא ארצות הברית לקח על עצמו להילחם ב"קבוצת חוראסאן", האיום החדש מבית אל-קאעדה.

לפי הדיווח ברשת CNN, הארגון, שהוקם על ידי לוחמי אל-קאעדה מפקיסטן שעברו לסוריה, הוא מכת הנגד של הארגון במלחמה התודעתית נגד דאעש על הובלת הג'יהאד העולמי. מצבא ארצות הברית נמסר מוקדם יותר היום כי "חוראסאן" תכננו "מתקפה נגד ארצות הברית ונגד מטרות מערביות, שהייתה בשלביה האחרונים לקראת הוצאה לפועל".

עוד על התקיפה בסוריה בוואלה! חדשות:
שיתוף פעולה נגד דאעש: "דמשק תומכת במאמצי אובמה"
צפו: כך השמידה ארה"ב את יעדי דאעש ממרחק 1,000 ק"מ
טבילת אש ראשונה לחמקן היקר והבעייתי של ארה"ב

שיגור טיל טומהוק אמריקני נגד מטרות דאעש בסוריה. רויטרס
שיגור טיל טומהוק לעבר מטרות בסוריה, אתמול/רויטרס

הקבוצה, שלא הייתה מוכרת עד לפני כשבוע, לא בכדי זכתה לאזכור בנאומו של הנשיא ברק אובמה בנוגע לתקיפות בסוריה, שנשא היום בבית הלבן - על פני דאעש. "הלילה, תקפנו גם במטרה לקטוע תכנון מתקפה נגד ארצות הברית ונגד בעלות בריתנו, על ידי לוחמי אל-קאעדה מתוחכמים. נבהיר שוב כי כל מי שיפעל נגד אמריקה לא יזכה למקלט בטוח".

"היו לנו אינדיקציות ברורה כי הקבוצה המסוכנת תכננה מתקפה מידית נגד מטרות מערביות, כולל ארצות הברית, ולכן התקפנו יעדים של 'חוראסאן' בשטח סוריה", מסר דובר הפנטגון, ג'ון קירבי. "אנחנו מאמינים כי הגורמים המתכננים חוסלו, ונמשיך להעריך את יעילות המתקפה".

"חוראסאן" - מונח המתייחס לאימפריה איסלאמית - כוללת לא יותר מ-50 לוחמים ותיקים, שחסו תחת השלוחה הסורית של אל-קאעדה, ג'בהת א-נוסרה, בעיר חאלב. הם עמלו על פיתוח אמצעי לחימה מתקדמים, בסיוע אל-קאעדה בחצי האי הערב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוחסין אל-פדלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר, ראש המודיעין האמריקני, ג'יימס קלפר, חשף את קיומה של הקבוצה בעיראק ובסוריה, והוסיף כי היא מתכננת מתקפות במערב, ואף נגד מטוסים מערביים. "קיים איום נוסף למולדת", הבהיר.

בין מנהיגי הקבוצה, שככל הנראה חוסל בתקיפות האוויריות הלילה, מוחסין אל-פדלי, כווייתי בן 33, שהגיע לפני כשנה וחצי לסוריה והצטרף לשורות ג'בהת א-נוסרה. בשלב מסוים, אל-פדלי ערק משורות הארגון, ככל הנראה מאחר שראה אותו כמשתף פעולה עם איראן - שם הוצב בעבר כנציג בכיר של אל-קאעדה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה – הבית הלבן, ספטמבר 2014. GettyImages
"אנחנו מאמינים כי הגורמים המתכננים חוסלו". אובמה/GettyImages

גורם ביטחוני העריך, על סמך חקירתו של אחד משומריו, אבו ראמה, שנעצר על ידי כוחות המשטר הסורי, כי אל-פדלי ביקש להתמקד ב"מבצעי חוץ". "חוראסאן" ניסו לחקות את הפעילות המוצלחת דאעש במדיה החברתית על מנת לגייס לוחמים מערביים ולשלוח אותם לבצע פיגועים במדינות המקור, ולמטרה זו, הצליח אל-פדלי לצרף לשורות הארגון את אחד מחברי צוות המדיה של דאעש.

גורמים מודיעיניים אמריקניים הביעו דאגה מכך שלפחות חלק מפעילי "חוראסאן" הוכשרו על ידי איברהים אל-עסירי, מומחה הנפץ מאל-קאעדה, שכמעט והצליח פעמיים להפיל מטוסים של חברות מערביות באמצעות פצצות מהונדסות.

חבר הקונגרס האמריקני מייק רוג'רס, יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, תיאר את הקבוצה כ"לוחמי אל-קאעדה הפרושים בחזית", והביע חשש מפני הקשר שלהם עם אל-קאעדה בחצי האי ערב, ותכניותיהם המתקדמות להפיל מטוסי נוסעים מערביים.

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully