וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: "במלחמה הבאה עם ישראל נשתלט על אצבע הגליל"

גורם המקורב לארגון התייחס לפרסומים בישראל על האפשרות שלוחמיו יחדרו ליישובי הצפון ואמר כי אין בהם כל חדש. "נסראללה הצהיר על כך כבר לפני שנים – אין כאן שום תגלית מודיעינית"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

גורם המקורב לחיזבאללה התייחס אתמול (שבת) לפרסומים בישראל על האפשרות שלוחמי הארגון יחדרו ליישובי הצפון, והזהיר כי בשעות הראשונות למלחמה עם ישראל, ישתלט חיזבאללה על אזור אצבע הגליל. בראיון לאתר החדשות "לבנון דיבייט", טען הגורם כי אין כל חדש בפרסומים הישראליים האחרונים. "נסראללה הצהיר על כך כבר לפני שנים – אין כאן שום תגלית מודיעינית", אמר.

עוד על חיזבאללה בוואלה! חדשות:
חיזבאללה לא שכח מי האויב האמיתי שלו / פרשנות
חיזבאללה מזהיר את ישראל: "החשבון נפתח מחדש"
חשש בצה"ל: חיזבאללה מתכנן פיגועי חדירה ביישובים ישראליים בגבול

בשבועות האחרונים, מאז סיומו של מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, הביעו גורמי צבא ותושבי הצפון חשש מכך שחיזבאללה חופר מנהרות טרור לישראל, בדומה לאלה שחפר חמאס בגבול הרצועה. בשבוע שעבר חשף קצין בכיר בפיקוד הצפון כי בצה"ל גובר החשש מכך שלוחמי חיזבאללה יכבשו יישובים ישראליים הסמוכים לגדר הגבול בצפון.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. ביירות, באוגוסט 2013. רויטרס
בפיקוד צפון חוששים מחדירה. נסראללה/רויטרס

לטענת הקצין הבכיר, בשנה האחרונה מגביר חיזבאללה את החיכוך מול ישראל לאורך הגבול עם לבנון. זאת, לטענתו, כחלק ממערכה אותה מכנה לאחרונה בנאומיו מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה: "שוברים שתיקה". במסגרת אותה מערכה, טען הקצין, מבקש נסראללה לחדש את מאזן האימה מול ישראל. "יש חוסר יציבות באזור", אמר הקצין הבכיר. "אירועים קטנים יכולים לייצר אירועים גדולים - עד כדי מלחמה. נסראללה לא מעוניין בכך, אבל ההידרדרות באוויר".

עם זאת, הקצין הסביר כי מטרתו של נסראללה אינה, ככל הנראה, לפתוח במערכה כוללת בצפון. לדבריו, מטרתו היא רק "להציק" לכוחות צה"ל הפרוסים לאורך הגבול, ולהתחכך עמם בקרבות נקודתיים בכוחות קטנים יחסית, דבר שיאפשר ללוחמי חיזבאללה להמשיך להילחם בעיראק ובסוריה. "חיזבאללה מסוגל לבצע פשיטות של מאות לוחמים או בקבוצות של 60-50 לוחמים על יישובים ומוצבים. הוא לא יכול לכבוש תאי שטח לאורך זמן, לכל היותר לכמה שעות בודדות", אמר הקצין הבכיר והוסיף: "ככלל, אני לא רואה כוח צבאי באזור לבנון שמסוגל לעצור את כוח האש והעוצמה של צה"ל. הנזק בלבנון יהיה אדיר. אי אפשר יהיה לנהל את זה נקי כמו בעזה. יהיו הרבה הרוגים כולל בלתי מעורבים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תרגיל של גדוד 101 של חטיבת צנחנים, בגבול לבנון. פברואר 2014. ערן גילווארג
לוחמי הצנחנים בגבול לבנון/ערן גילווארג

הקצין הבכיר ציין כי לאור האיום הגובר של כיבוש יישובים ישראליים בגבול, בפיקוד צפון נערכים לאפשרות של פינוי יישובים באופן מסודר. זאת, בניגוד להיערכות הלקויה בנושא מצד אוגדת עזה במהלך מבצע "צוק איתן". "אנחנו ממש עובדים על תכנית מגירה עקרונית של פינוי יישובים", הבהיר. "במלחמת יום הכיפורים פונו ישובים מדרום רמת הגולן ולא קרה כלום. ככל שנדבר על זה ונכניס את זה לנרטיב הישראלי זה יהיה פחות משמעותי בעיני הצד השני".

בתחילת החודש שיגר עופר שמיר, מזכיר מושב זרעית שעל גבול לבנון, מכתב נחרץ ותקיף לאלוף פיקוד הצפון יאיר גולן, שמסיים מחר את תפקידו, שבו הביע את חשש התושבים מקיומה של מנהרה התקפית המתחילה בשטח לבנון ונכנסת לשטח ישראל סמוך לבתיהם. "לאחרונה ביצענו בדיקות מקיפות בעזרת קבלן גידור בשם ששון יחזקאל ובעזרת טכנולוגיה פשוטה זיהינו את נתיב המנהרה, שחוצה את המושב לרוחבו, המתחילה בכפר מרווחין שבדרום לבנון וממשיכה ביציאה הדרומית של המושב".

"חשוב שתיקח את העניין ברצינות גמורה. לא מדובר בקבוצת מבוהלים, אלא בתושבי הצפון המנוסים לאורך השנים בחיים צמודי גדר. לי, כמזכיר היישוב, ולוועד ההנהלה, ברור לחלוטין שקיימת מנהרה המובילה לזרעית. איננו מוכנים לחוסר מעש בנושא זה, העניין בדמינו, תרתי משמע", כתב שמיר שהפיץ העתקים מהמכתב לראש הממשלה, למבקר המדינה, לשר הביטחון ולרמטכ"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • חיזבאללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully