וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מידע על כוונה לפיגוע: תוגברה האבטחה בוותיקן

כלי התקשורת באיטליה מדווחים על הגברת הכוננות סביב הכס הקדוש, עקב מידע מודיעיני על פעילות טרור שמתכננים גורמים איסלאמיסטיים. חשש כבד מפני ביקורו של פרנציסקוס באלבניה

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

רמת הכוננות באזור כיכר פטרוס הקדוש, הכיכר המרכזית בוותיקן, הוגברה לאחר ששירותי מודיעין זרים איתרו כוונה לבצע תקיפה בוותיקן – כך דיווחה היום (שבת) אנס"א, סוכנות הידיעות האיטלקית. זאת, על רקע דיווחים לפיהם ארגונים איסלאמיסטים קיצוניים מתכננים פעולת טרור נגד האפיפיור פרנציסקוס.

על פי הדיווח, שירות מודיעין זר יירט שיחה שנערכה בין שני דוברי ערבית, אשר דנו ב"פעולת ראווה ביום רביעי בוותיקן". בימי רביעי, מקבל האפיפיור את ציבור מאמיניו בדרשה שבועית בכיכר פטרוס הקדוש.

מסע הכיבוש של דאעש - עוד בוואלה! חדשות:
איטליה מזהירה: "דאעש עלול לבצע פיגוע ברומא"
הסוד של דאעש: איך הפך ארגון קטן לאיום היחיד על העולם?
תומכי דאעש תכננו עריפת ראש פומבית באוסטרליה

חיילי משמר הוותיקן השוויצרי. AP
חיילי משמר הוותיקן מלווים את האפיפיור/AP

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי לפי בדיקה שביצעה היחידה ללוחמה בטרור של איטליה, אחד הדוברים בשיחה שהה במדינה לפני כשמונה חודשים, ובכך גובר החשש כי מדובר באיום ממשי לכס הקדוש ולאלפי העולים אליו לרגל.

בתוך כך, דווח על כוונות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) להוציא לפועל מתקפה נגד האפיפיור. דיווחים אלה הוכחשו על ידי גורמים רשמיים בוותיקן, אולם האבטחה סביב פרנציסקוס אכן תוגברה.

בעיתון "לה רפובליקה" דווח כי חיילים מוסווים מיחידות צבא מיוחדות הוצבו בוותיקן, כמו גם כלבנים המנסים לאתר מטעני נפץ. בנוסף, הוגברו בדיקות ביטחוניות של תיירים המגיעים למדינה, ובתי המלון באזור הושמו תחת מעקב מודיעיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ילד מביט בפוסטר של האפיפיור פרנציסקוס בטירנה, אלבניה. רויטרס
לא יבוצעו שינויים בסידורי האבטחה. ילד מביט בפוסטר של האפיפיור בטירנה, בירת אלבניה, אתמול/רויטרס

מחר צפוי האפיפיור לצאת לביקור באלבניה, חרף אזהרות כי לוחמי דאעש ששבו מסוריה או מעיראק ינסו לפגוע בו במדינה, שמרבית תושביה מוסלמים. פרנציסקוס דיבר בעבר בגנות "המדינה האיסלאמית" ואף הביע תמיכה בתקיפות האוויריות שמבצעת ארצות הברית בעיראק.

בראיון לעיתון "לה נציונה" האיטלקי, שגריר עיראק בוותיקן, חביב א-סדר, אמר: "ההצהרות מ'המדינה האיסלאמית' ברורות. הם רוצים להרוג את האפיפיור". הוא הוסיף כי "האיומים נגד האפיפיור ממשיים". בוותיקן, מנגד, הבהירו כי לא יבוצעו שינויים בסידורי האבטחה לקראת הביקור באלבניה.

המטה ללוחמה בטרור מזהיר מפני פיגועים במערב אירופה

שר הפנים של איטליה, אנג'לינו אלפאנו, הזהיר מוקדם יותר החודש כי ארצו עלולה להיות מטרה של ארגון "המדינה האיסלאמית". לדבריו, מנהיג הארגון אבו באכר אל-בגדאדי הזכיר מתקפה ברומא במהלך נאומיו האחרונים, והזהיר כי איומיו עלולים להילקח ברצינות על ידי "מוחות מרושעים". איטליה, החברה בנאט"ו, הודיעה כי תסייע לחמש את הכורדים הלוחמים בארגון.

"המטרה העיקרית של דאעש היא המערב וכל סמל שמייצג אותו היסטורית, פוליטית ותרבותית", אמר אלפאנו בדיון שנערך בבית התחתון של הפרלמנט במדינה. הוא הוסיף כי אין לו מידע ספציפי על התקפה באדמת המדינה, אך בין מדינות המערב, התריע, "איטליה היא לא מטרה משנית".

בתחילת השבוע פרסם המטה ללוחמה בטרור תמונת מצב של אזהרות המסע לאזרחים ישראלים, לקראת חגי תשרי. במוקד תמונת המצב, מציינים במטה חשש לפיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים ברחבי העולם, בדגש על מערב אירופה.

אחת הסכנות המוזכרות היא כי גורמי ג'יהאד עולמי, בהם פעילי דאעש אזרחי מדינות אירופה, ישובו לארצות מוצאם לאחר שהתאמנו בסוריה ובעיראק, ויוציאו לפועל פיגועים. בין היתר, מציינים במטה את הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל, בו נהרגו ארבעה בני אדם, בהם שני ישראלים.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully